massachusetts • Az észak-keleti kis államban – a várakozásoknak megfelelően – kétharmados aránnyal választották meg Joe Bident, így az állam 11 elektora rá fogja leadni szavazatát.
Kedden szavazott emellett a lakosság a javításhoz való jogról (right to repair), melyet a véleményt nyilvánítók elsöprő többsége, 75 százalék támogatott.
Ennek jegyében a gyártóknak a 2022-es modellévtől kezdődően az államban értékesített autókat fel kell szerelniük egy szabványos adat-csatlakozóval, amin keresztül a független szervizek is kinyerhetnek információkat a kocsi számítógépes diagnosztikai rendszeréből.
E nélkül a modern autók javítása nagyon nehézkes, hisz napjainkban jóformán minden alkatrész rá van kötve a jármű fedélzeti számítógépére, és az egyes meghibásodásokat is könnyebb felderíteni a rendszer memóriájából.
Ezt a gyártók napjainkban arra is használják, hogy megnehezítsék a hozzáférést az autókhoz, így a tulajdonos kénytelen legyen márkaszervizbe hordani, amennyiben az autó karbantartást igényel – emiatt pedig a gyártók annyit kérnek a javításért vagy a karbantartásért, amennyit nem szégyellnek.
A törvénytervezettől a legtöbb autógyártó természetesen teljesen kiborult, a Tesla egyenesen arra kérte az embereket, hogy szavazzanak nemmel.