Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Megunták a késéseket, tüntetni fognak az utasok a MÁV vezetése ellen

Ez a cikk több mint 4 éves.

A Közlekedő Tömeg egyesület szervez tüntetést a MÁV késései miatt a Keleti pályaudvarhoz szeptember 26-án. A tüntetést korábban már több tiltakozási forma is megelőzte.

Gyakran 30 percet késik a vonatod? Vagy még többet? Esetleg el sem indul? Utaztál már zsúfolt járaton? Ültél már piszkos kocsiban? Előfordult, hogy nem tudtál elmenni mosdóba, mert annyira mocskos volt? Találkoztál már bezárt jegypénztárral, nem működő automatával? Ez mind a MÁV felelőtlensége. Ha bármelyik kérdésre igen a válaszod, gyere el 2019. szeptember 26-án, csütörtökön 18 órakor a Keleti pályaudvar előtti térre!

– írja tüntetés felhívásában a Közlekedő Tömeg és a tüntetést kezdeményező utasok. Mint arról mi is beszámoltunk, a vasúti pálya leromlott állapota miatt gyakorlatilag évek óta folyamatosan késnek a vonatok a Budapest-Monor-Cegléd-Szolnok vasútvonalon, ami rengeteg kellemetlenséget okoz az utasoknak, akik érthető módon egyre feszültebbek többek közt például azért, mert rendszeresen elkésnek a munkahelyeikről.

A Közlekedő Tömeg blog szerint több szakaszon is csak 40-nel vagy 20-szal tudnak araszolni a vonatok, emiatt pedig a menetrendet sem tudják tartani, így állandóak a késések. Pestszentlőrinc állomás 2. vágányán például idén április 30. óta csak 40-nel tudnak haladni a szerelvények, az eredeti 120 km/h helyett.

Az állandó 30-40 perces késések mellett az utastájékoztatás hiányára és a tömött, légkondícionálatlan vonatokra is panaszkodnak az utasok, akik nemrég annyira besokalltak, hogy petíciót nyújtottak át az állami vasúttársaságnak. A petíciót Völgyesi Zsolt, a MÁV-vezérigazgató-helyettese vette át, aki egyetértett azzal, hogy vannak komoly problémák a vonalon. Völgyesi azóta lemondott pozíciójából.

A tüntetést szervezők részletes probléma listát is közreadtak:

Egyre több rendszeres probléma merül fel a MÁV-val kapcsolatban, melyek gyakran sajtónyilvánosságot is kapnak:

– A járatok csúcsidőben szinte mindig késnek, vagy el sem indulnak.
– Emiatt már több utast kirúgtak a munkahelyéről.
– Rendszeresek a műszaki meghibásodások.
– Rengeteg a sebességkorlátozás a vasútvonalakon.
– A járatok az előírtnál kevesebb kocsival közlekednek.
– A szerelvényeket nem takarítják megfelelően.
– Az utasok, de még a vasutasok sem kapnak elegendő tájékoztatást.
– A pénztárak bezárnak, az automaták alig működnek.
– Csaknem 1500 dolgozó hiányzik a cégcsoportnál.
– Az állomások és megállóhelyek több helyen életveszélyesek.

A tüntetés szeptember 26-án 17 órakor kezdődik, de egy órás „késés” lesz, addig gyülekeznek, így a program valójában 18 órakor kezdődik.

Végezetül a szervezők azt is felsorolták, mit értek el eddig:

– Petíciót adtunk át a MÁV vezérigazgató-helyettesének. Ő azóta távozott a cégtől.

– A petíció nyomán a MÁV 6 milliárd forintot csoportosított át a Budapest–Monor vasútvonal felújítására.
– Több sebességkorlátozást megszüntettek a Budapest–Monor vonalon.
– A tévedésből tárolóvágányra szállított utasok miatt kirúgták a Nyugati pályaudvar csomóponti főnökét.
– 2 Flirt motorvonatot helyeztek át az S50-es személyvonatokra.
– 3 plusz automatát helyeztek át a Nyugati pályaudvarra.
A vasúti vezetők láthatóan csak akkor cselekszenek, ha az utasok összefognak. Minél többen leszünk a tüntetésen, annál jobban fognak figyelni a problémáinkra!

Címlapkép: Facebook / MÁV