Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Ma reggelre sem ütötték meg a köztévé és az MTI ingerküszöbét az előválasztási eredmények

Nem strapálták magukat az M1 szerkesztői az ellenzéki előválasztással: ma reggelre sem tartották említésre méltónak az eddigi eredményeket a közel 120 milliárd adófizetői forintból működő köztévében.

A csütörtök reggel 8-kor kezdődő híradóban az alábbiakról volt szó:

  • Gulyás Gergely a tegnapi kormányinfón bejelentette, hogy azok a szülők, akik bármilyen családi támogatásra jogosultak idén, biztosan visszakapják az szja-t jövőre.
  • Orbán Viktor cseh-magyar kormányfői csúcson járt.
  • Aattól veszünk gázt, akitől akarunk – mondta Orbán Viktor a magyar-orosz gázszállítási megállapodással kapcsolatban. Szijjártó Péter szerint az ukránok hátba támadtak minket.
  • Koronavírus: nagy veszélyben az oltatlanok.
  • Nem válaszolt az M1 kérdésére a magyar jogállamiságot vizsgáló brüsszeli delegáció, a LIBE-bizottság.
  • Hidvéghi Balázs szerint a „gyermekvédelmi törvény” elfogadása óta Brüsszel újabb és újabb támadásokat intéz Magyarország ellen. A fideszes EP-képviselő szerint azt akarják elérni, hogy engedjük be az óvodákba és az iskolákba az LMBT-aktivistákat és telepítsük be a migránsokat az országba.
  • Schmidt Mária szerint Magyarországon érvényesülnek a szabadságjogok, a LIBE-bizottság politikai megrendelésre érkezett Magyarországra.
  • Az alapjogokért központ kutatási igazgatója szerint a LIBE-bizottság folyamatosan támadja Magyarországot.
  • Óriási a pánik Gyurcsányéknál a Gyurcsány-film miatt.

És ekkor elérkeztünk a tizedik perchez, amikor egy pillanatra akár azt is gondolhattuk volna, hogy lesz szó az előválasztás eredményéről, de helyette csak annyit tudtunk meg, hogy Gyurcsány Ferenc nyerte az előválasztást.

Bár ma hajnalig 50 egyéni választókerületben hirdettek eredményt, ez nem ütötte meg a köztévé és a Magyar Távirati Iroda (MTI) ingerküszöbét sem. Az M1 híradójában Deák Dániel tegnapi nyilatkozatát játszották be újra. A XXI. Század Intézet vezető elemzője szerint Gyurcsány nyert, a DK mindenkit maga alá gyűrt és a 2010 előtti világot akarja visszahozni. Dobrev Klára Gyurcsány legmegbízhatóbb szövetségese, Karácsony Gergelyt pedig bábként mozgatja.

Az M1-nél arra sem vették a fáradtságot, hogy a felvezető mára elavult szövegét, miszerint hivatalos adatok nem állnak rendelkezésre, a miniszterelnök-jelölti verseny eredményéről egyelőre csak különböző hírportálok közölnek kiszivárgott adatokat, legalább korrigálják.

Emellett idézték még a Nézőpont Intézet kutatását is, mely szerint hatástalan a pártpreferenciákra az előválasztás, viszont a kormánypárt Gyurcsány Ferenc és Karácsony Gergely személyét középpontba állító petíciója jobban teljesített, „könnyebb volt a résztvevőket megnyerni vele.” És egyben ez utóbbi minden, ami az MTI-n megjelent az előválasztással kapcsolatban.

A szavazatszámlálás egyébként ma reggel 9-től folytatódik. A köztévével ellentétben nálunk természetesen továbbra is percről percre követhetitek az eseményeket.

Frissítés 15:56

A 444 szúrta ki, hogy a Nézőpont Intézet elemzője, Rotyis Bálint is megszólalt a köztévén, szerinte „az ellenzéki szavazók tényleges döntési helyzetbe nem kerültek”, az előválasztás hatástalan. Az elemző szerint ha van olyan személy, aki győztesnek hirdetheti magát, az Gyurcsány Ferenc. Rotyis arról is beszélt, hogy a Fidesz előnye azért jóval nagyobb, mert a kormány és a gazdaság komoly eredményeket ért el – ilyen például, hogy jövőre visszatérhet a 13. havi nyugdíj.

A Fidesz-közeli elemzők mellett ellenzéki politikust továbbra sem szólaltattak meg az előválasztással kapcsolatban a köztévében.

Mindeközben a Média1 arra is rávilágított, hogy az elmúlt 30 nap alatt egyetlen előválasztással kapcsolatos fényképet sem sikerült közölni az MTI-n, az előválasztás szóra kizárólag a francia előválasztásról ugrik fel három találat.

Címlapkép: Facebook