Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

A kormányközeli Médiaszövetség védte meg az ATV-t a TGM által hirdetett bojkott miatt

A kormányközeli Magyar Nemzeti Médiaszövetség kiállt az ATV újságírói mellett, miután Tamás Gáspár Miklós filozófus Klubrádió honlapján közzétett nyílt levelében a csatorna bojkottjára szólította fel a közönséget, írja a Magyar Nemzet.

Tamás Gáspár Miklós nyílt leveléről mi is beszámoltunk a Mércén, szerinte ugyanis az ATV csoport „morális értelemben rablott holmit” szerzett meg a Klubrádió frekvenciájával.

„Azt javaslom, hogy a bármilyen értelemben ellenzékiek vagy függetlenek vagy pártatlanok (ez három külön kategória) egységesen bojkottálják az ATV csoport minden médiavállalkozásának minden adását. Az ott dolgozó újságírók és más munkatársak lehetőleg mondjanak föl”

írta a filozófus.

Mint ismert, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa tavaly szeptember 11-én bejelentette: elutasította a médiaszolgáltató kérelmét a 2021. február 14-én lejáró rádiós jogosultságának meghosszabbítására a Budapest FM 92,9 MHz-re. Az NMHH a döntését akkor azzal indokolta, hogy a Klubrádió két alkalommal hiányos adatszolgáltatást küldött a hatóság részére. A Klubrádió ugyanakkor úgy ítélte meg, hogy két olyan apróbb adminisztratív hibáról van szó, ami nem indokolja egy rádió elhallgattatását.

Érvényes frekvencia nélkül a csatorna február 15. óta már nem sugároz az addig használt Budapest 92,9 MHz frekvencián, ehelyett csak interneten keresztül vált hallgathatóvá.

A Klubrádió frekvenciáját az ATV csoporthoz tartozó Spirit FM-nek ítélték oda ideiglenes használatra.

A Ki lesz a követketkező? című közleményben a Magyar Nemzeti Médiaszövetség azt írja: mélyen elítélik, hogy

„egyes baloldali-anarchista véleményvezérek a Klubrádió honlapján keresztül bojkottra szólítanak fel egy frekvenciát törvényesen elnyert rádiócsatornával szemben, egyben – folytatva a Fekete-Győr András által megkezdett fenyegetőzést – munkájuk feladására szólítják fel az ATV médiacsoportjához tartozó újságírókat. Különösen felháborítónak tartjuk, hogy a felhívásnak – a kollégáik iránti szolidaritás teljes hiányában – baloldali sajtótermékek is teret adnak”

A Magyar Nemzeti Médiaszövetség szerint az egész újságírótársadalom nevében vissza kell utasítani azt a „baloldalon mostanában elharapódzó gyakorlatot”, mely szerint politikusok és véleményvezérek kirúgással fenyegetnek, vagy felmondásra szólítanak fel újságírókat, akik csak a munkájukat végzik. A Médiaszövetség említi, hogy már többször is kiállt a szakmaiság, az újságírói etika és a szolidaritás mellett és ezentúl is fel fog lépni, ha újságírókat ér fenyegetés. Ezzel együtt felszólítják „a baloldali sajtóorgánumokat”, hogy ne adjanak teret kollégáik ellen irányuló fenyegetőzésnek.

„Ha már ez morálisan nem is természetes számukra, legalább abba gondoljanak bele: úgy látszik, bárki lehet a következő”

-zárul a közlemény.

A Magyar Nemzeti Médiaszövetség – amely szellemi örökösének tekinti magát a 2002-ben alakult Magyar Elektronikus Újságírók Szövetségének (MEÚSZ) – március eleji közgyűlésén a tagság bizalmat szavazott korábbi vezetésének, és egy fővel kibővítette a szervezet eddigi elnökségét: Magyar Nemzet főszerkesztője, Toót-Holló Tamás elnökölte grémiumhoz új tagként a Nemzeti Sport főszerkesztője, Szöllősi György csatlakozott. A grémiumban találjuk még Mayer Erikát is, a Mayer és Társai Ügyvédi Iroda tulajdonosát, az Igazságügyi Minisztérium mediátorát, valamint Gazsó L. Ferencet, aki a Kossuth Rádió intendánsa, majd az MTVA tartalomért felelős vezérigazgató helyettese, 2013-tól pedig nyugállományba vonulásáig a Magyar Távirati Iroda vezérigazgatója volt.

Mind a Magyar Nemzet, mind pedig a Nemzeti Sport a 460 orgánumot magába foglaló Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) tulajdonában állnak.

A Médiaszövetség legutóbb a kórházi tudósításokról fejtette ki véleményét, arra hivatkozva, hogya veszélyhelyzetben minden médiatermék közös, egységes érdeke a járvány visszaszorítása, és aki ilyen helyzetben úgy tesz, mintha részérdekekre vállalkozna (azaz tudósítani szeretne) egységet bont.

Szomorú volt számomra úgy beszélni az Egyenes Beszédben a mai közérdekű munkámról, hogy tudtam, egy ideig biztosan nem…

Közzétette: Hadházy Ákos – 2021. május 3., hétfő

Hadházy Ákos független képviselő egyébként úgy döntött: a Klubrádióval szolidaritás miatt nem fog eleget tenni az ATV meghívásainak.

„A Klubrádiótól törvénytelenül elrabolt frekvenciát ugyanis a hatalom önkényesen az ATV-vel azonos érdekeltségbe tartozó Spirit FM rádiónak adta”

-írja.

Hozzátette: tudja, hogy abban a rádióban is kiváló emberek fognak dolgozni, ám véleménye szerint a valódi ellenzékiség most megköveteli ezt a döntést.

Az ATV közleményt juttatott el a Média1-hez, amelyben azt írják:

„Miután elnémult a 92,9-es frekvencia, a Spirit FM-t működtető egyesület kérelmet adott be ideiglenes frekvencia használatra. A Spirit FM egy olyan rádió, ahol a hírműsorokban minden politikai oldal, így az ellenzék is komoly megszólalási lehetőséget kap. Ezzel a demokratikus nyilvánosság szélesedik, ami a közelgő kampányidőszakban kiemelten fontos. Tiszteletben tartjuk mindenki véleményét, de azt javasoljuk, hogy a rádiót a tartalma alapján ítéljék meg. A minőségi tájékoztatásról a közönség számára ismerős, tapasztalt szakemberek gondoskodnak.”