Eredmények 99,98%-os feldolgozottságnál

52,26%
16,21%
9,90%
6,67%
6,42%
Szerzett mandátumot:
Fidesz: 13 (52,26%)
DK: 4 (16,21%)
Momentum: 2 (9,90%)
MSZP-P: 1 (6,67%)
Jobbik: 1 (6,42%)
Nem szerzett mandátumot:
Mi Hazánk: 3,32%
MKKP: 2,62%
LMP: 2,18%

Több tucat embert elküldtek a makói Continentaltól, a dolgozók tömeges leépítéstől tartanak

Közel 60 embert bocsátottak el egy az utóbbi két hétben a makói Continental üzemből, amely Makó legnagyobb munkáltatója, nagyjából 2300 embert foglalkoztat – közölte riportjában a Délmagyar, amelynek a cikkét a HVG vette át.

A cég egyik névtelen dolgozója mondta el a lapnak, hogy „ a múlt héten közölték velünk, hogy ha tudunk jó lehetőséget, keressük, mert elbocsátások vannak, lesznek, mivel kevesebb a megrendelés. A múlt héten 40-50 embert küldtek el, tegnap is jó párat, 10 fölött”.

„[V]olt olyan, aki ment rendesen a délutáni műszakjába, és beérkezésekor közölték vele, azonnali hatállyal vége.” – tette hozzá. A gyár körüli szóbeszéd szerint pedig akár 400 embert is érinthet az elbocsátási hullám.

A Délmagyar megkereste az ügyben a vállalatot is, amely több más autóipari beszállítóhoz hasonlóan szintén a globális autóipari folyamatokkal magyarázta a megszorító intézkedéseket: „a tavalyi év második felétől csökkenést mutat az iparág, ami minden szereplőre hatással van. Makói gyárunkra is, és emiatt a természetes fluktuáción és a projektszerűen bevont bérelt munkaerőn túl minimális állományi létszámkorrekciót kezdeményeztünk” – mondta el válaszában a cég, hozzátéve, hogy a jelenlegi terveik szerint nem lesz csoportos létszámcsökkentés az üzemnél.

Épp ma számoltunk be arról, hogy Szombathely egyik legtöbb embert foglalkoztató cégével, a szintén autóipari beszállító TDK Hungary Components Kft-vel kapcsolatban arról jelentek meg helyi hírek, hogy a cég több száz főt bocsájt el és tömeges leépítés zajlik.

A cégvezetés válasza ott is hasonló volt:

„A világgazdaság belekerült egy olyan instabil állapotba, hogy az előrejelzések gyakorlatilag napi szinten változnak. Így nagyon nehéz tervezni nekünk, a vevőinknek, de a végtermékgyártóknak egyaránt”.

És amíg ezt a gazdasági helyzetet látják, azt tudják mondani, hogy csoportos létszámleépítést jelenleg nem terveznek, azonban ez rövid, közép és hosszú távon is változhat.

Március elején pedig a Mercedes beszállítójáról, a kecskeméti Antolinról derült ki, hogy több száz munkásától válik meg, több gyártósort és termék gyártását is Spanyolországba költözteti.

A magyar gazdaság szerkezete egyébként jelentős mértékben épít a német cégek által dominált járműiparra, ennek jelentőségéről és történetéről a magyar gazdaság függőségi viszonyára nézve Gerőcs Tamás írt cikket a Mércére.

(Délmagyar, Mérce)

Olvass tovább!