Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Munkások százait rúgja ki egy autóipari cég, miközben a maradókat továbbra is napestig túlóráztatja

Több száz munkásától válik meg egy spanyol hátterű, Magyarországon kecskeméti és helvéciai telephellyel rendelkező járműipari cég, több gyártósort és termék gyártását is Spanyolországba költözteti, miközben továbbra is folytatja gyakorlatát, miszerint a rabszolgatörvény adta lehetőségekkel élve kizsákmányolja dolgozóit – írja a speedfm.hu.

Az Antolin nevű, autóiparban használt kárpitokat és ajtóborításokat gyártó cég 2015-ben vette át az üzletágat a Magna Internationaltől, jelenleg a további üzletágakkal együtt a világ 26 országában, 149 gyárban folytat termelést, a magyarországi gyárakban előállított termékeik egy részét a kecskeméti Mercedes gyárban használták fel, de több nagy autóipari cégnek, pl. a Jaguarnak is szállítanak.

A helvéciai telepet 2016-ban adták át – melyről akkoriban a HVG is beszámolt – a zöldmezős beruházásra 5,5 milliárd forintot fordítottak, melyből csaknem egymilliárdot Magyarország és az Unió állt, a támogatásért cserébe a cég akkor 68 munkahely létrehozását vállalta.

Az Antolinnak egyébként nem biztos, hogy a korábban nyújtott, munkahelyenként csaknem tizenötmilliós támogatás létfontosságú lett volna a beruházás végrehajtásához, tekintve hogy világpiaci szinten a gépjárművek belső kialakításával foglalkozó beszállítók terén a harmadik, tetőkárpitok terén világelső.

A cég 2017-es hazai nettó bevétele a kecskeméti Hírösvény szerint 34 milliárd 366 millió 779 ezer forint, forgalma globálisan pedig – saját beszámolójuk szerint – meghaladta az ötmilliárd eurót.

A cég Magyarországon kizárólag a Mercedesnek értékesíti termékeit, a mostani leépítést is azzal indokolta az elbocsátott dolgozóknak, hogy elmaradnak megrendelések – miközben a német multi épp bővíti kecskeméti kapacitásait – a Hírösvény rá is kérdezett, minőségi problémák állnak-e a megrendelések visszavonása mögött, erre egyelőre nem kaptak választ – mi is kerestük a Mercedest, egyelőre nekünk sem adtak választ.

A leépítés már csak azért is érdekes, mert a cég a NAV kimutatása szerint több mutató tekintetében is – autóipari termelők, exportőrök – a megye top tízes listáján szerepelt az elmúlt években.

Forrásaink szerint a cégvezetés még tavaly decemberben is bőszen toborozta a munkaerőt, karácsonykor a gyárigazgató megnyugtatta a munkásokat, hogy jól megy a cégnek, a munkások pedig biztonságban vannak, ehhez képest most február végén első körben százötven főt bocsátottak el.

A cégnél januárban 3,5 százalékos fizetésemelést jelentettek be – miközben hazai megrendelőjüknél, a Mercedesnél 22 százalékkal emelkedik a dolgozók bére – a havi közel 32.000 forintos kafetériát pedig 11.000 forintos SZÉP kártyával helyettesítették.

Mindazonáltal, miután a cég januárban elsők között íratott alá munkásaival olyan szerződést, melynek értelmében elrendelhetik a rabszolgatörvénybe foglalt 250+150 órányi túlórát, a megfogyatkozott megrendelések miatti alacsonyabb munkaóraigényt kevesebb túlóra helyett dolgozók elbocsátásával oldják meg.

Így habár munkásokat rúgnak ki a megrendelések elmaradása miatt, a maradóknak továbbra is látástól vakulásig kell dolgozniuk.

Címlapkép: Antolin / Facebook
Olvass tovább!