Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

„A hír a maradék motivációnkat is elvette” – ezt gondolják a végzősök az idei érettségiről

Ez a cikk több mint 3 éves.

Megkérdezte az Eduline az idén érettségiző diákokat, hogyan vélekednek a vizsga menetéről járványhelyzetben: a legtöbben korrekt döntésnek tartották az írásbeli eltörlését, de van, aki úgy érzi, hogy ezzel az utolsó csepp motivációja is elveszett.

„Megmondom őszintén én kifejezetten örülök annak, hogy nem lesz szóbeli. Természetesen vannak tárgyak amiken húz a szóbeli, viszont én úgy érzem nem lettem volna képes minden tételt megtanulni”

-írta az egyik olvasó; többen is voltak, akik a koronavírusra tekintettel korrekt döntésnek tartották a miniszterelnök péntek reggeli bejelentését.

Voltak olyanok is, akik nem értettek egyet a döntéssel: egy diák azt írta, hogy rendkívül elkeserítőnek találja a helyzetet és az, hogy egy egész évet a számítógép előtt ülve töltöttek, korántsem jelenti azt, hogy lustálkodással és szórakozással ment volna el az idő.

Éppen ellenkezőleg – sokan már most rengeteg időt öltek bele a szóbeli tételek kidolgozásába, a hírek azonban a maradék motivációjukat is elvették.

Egy vidéki gimnázium végzős tanulója szerint például azért érthetetlen a döntés, mert egy szóbelin maximum általában 6-8 fő tartózkodik a teremben, a tanárokkal együtt, egymástól megfelelő távolságra tudnak ülni. Náluk az őszi vizsgák alatt például egy plexifallal akadályozták meg  a tanárok és diákok közötti fertőzés lehetőségét, ezen felül a maszk használata is kötelező volt.

„Véleményem szerint a szóbeli érettségik lehetőségét választhatóvá kellene tenni, ezáltal is csökkenne a csoportosulás esélye, továbbá lehetőségünk nyílna a megfelelő pontszám megszerzésére a továbbtanulásunk érdekében”

-tette hozzá.

Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkát beszámolója alapján javítani majd idén is lehet szóban, ám csak akkor, ha valaki az írásbelin a 12 százalékot elérte, de a 25 százalékot nem. Az írásbeli során az egészségügyi szabályok a tavalyihoz képest nem változnak, egyszerre csak 10 vizsgázó lehet majd egy teremben, illetve lesz kézfertőtlenítő és lázmérés is.

A mai napon arra is fény derült, hogyan vizsgáznak majd a szakképző intézményekben tanuló diákok, akiknek gyakorlati tudásukat kell majd demonstrálniuk. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium tervei szerint a komplex szakmai vizsgák írásbeli részét májusban, az írásbeli érettségi vizsgákat követő időszakban szervezhetik majd meg az intézmények, a gyakorlati vizsgákat pedig az iskolák az általuk meghatározott időpontban tarthatják meg.

Ahogyan arról a Mércén is beszámoltunk: a pénteki bejelentés előtt a két legnagyobb szakmai érdekvédelmi szervezet, a PSZ (Pedagógusok Szakszervezete) és a PDSZ (Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete) is úgy gondolta, hogy a jelenlegi ütemet tartva a kormány hamarabb nyitja meg a köznevelési intézményeket, mint hogy a megfelelő átoltottságot elérnék a tanárok körében. Igaz, hogy a középiskolák továbbra is zárva maradnak – még a diákok is tiltakoztak a nyitás ellen – ám az óvodák és az általános iskolák jelenléti képzéssel működnek majd április 19-től. A szülők viszont ezt is rizikósnak találják, mind a gyerekek, mind a családok, mind a pedagógusok szempontjából.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma ezzel kapcsolatosan egyébként azt válaszolta az ATV-nek, hogy „a magyar lakosság kiemelkedő beoltottsága lehetővé teszi a lépcsőzetes újraindítást, az óvodák és iskolák készen állnak az újranyitásra a védelmi intézkedések fenntartása mellett. Több mint 100 ezer pedagógus kapott soron kívüli oltást, és ezekben a napokban is újabb 100 ezer bölcsődei, óvodai és iskolai dolgozó kap soron kívüli oltást.”

Címlapkép: MTI/Balázs Attila