Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Milyen erkölcs az, ami nők szexualizálásán nem, de egy egymáshoz bújó meleg páron kiakad?

Ez a cikk több mint 4 éves.

Ma reggel a Facebookon az alábbi plakát jött szembe:

A Puncs.hu egy olyan online szolgáltatás, ahol fiatal emberek ismerkedhetnek gazdag emberekkel. A gazdag nem feltétlenül férfi, a a fiatal meg nem feltétlenül nő, és hát törvényesség szempontjából nem prostitúció az, amit az oldal ajánl, de azért nézzünk már rá erre a plakátra, és arra, hogy mit üzen! Egy fiatal lány megköszöni egy férfinak, hogy a Sugar Daddy-je és elvitte őt nyaralni, a többit meg tudjuk.

Persze nem ez az egyetlen ilyen képi világgal rendelkező plakát, a reklámfelületeink még mindig tele vannak csöcsökkel és fenekekkel annak ellenére, hogy az elmúlt években csökkent a számuk. Emlékszem, amikor pár éve az Astorián egy teljes házfalat beborító plakáton villant egy óriás fenék minden arra utazóra.

Abba most nem mennék bele, hogy ezek miért, és mennyire károsak, meg prűd se akarok lenni, de talán értjük, mit jelent óriás fenekekkel, nagymellű nőkkel termékeket eladni.

Eközben múlt héten a Coca-Cola kihelyezte azokat a plakátokat, amelyek mellé, ha nem lenne odaírva, hogy #loveislove, és nem lenne ott a szivárványszín, simán gondolhatnánk, hogy a rajtuk szereplő leszbikus pár két barátnő, aki egymásnak nyomja a homlokát, a meleg férfi párról meg azt, hogy a Fradi Dinamo elleni 1-1-es idegenbeli döntetlenjének örültek (én is örültem egyébként, szerintem sok szakállas férfi borult egymásra az egyenlítő gólnál).

És mégis, az önjelölt erkölcscsőszök azt mondják, a gyerekeinkre az veszélyes, a hiba abban van, ha látnak normális, egyáltalán nem túlszexualizált párokat plakáton az utcán, akik teszem azt melegek, és nem azzal, ha gyerekeink arcába beletolják a szexualitást, méghozzá úgy, hogy a legintimebb emberi viszony, a szex olyan eszközként van felhasználva, amivel termékeket, vagy magukat az embereket lehet eladni.

Akkor mitől is védjük a gyermekeket? Mi ellen is harcolnak ezek a gyerekvédők, min megy a felháborodás? Erre tényleg jó példa a tiltakozást indító Pestisrácok cikke, amely a Coca-Cola plakátjától eljut a pedofíliáig. De mondjuk soha nem emelt szót a tinédzser lányok plakátra rakása, testük közszemlére tétele ellen. Persze utóbbiból sem lesz pedofília, de tényleg, akkor most mi is a fontos? Mert hogy nem a gyerekek védelme, az tuti.