Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.
Önkormányzati választás 2019.
Főopolgármester-választás eredménye 100%-os feldolgozottságnál
50,86%
KARÁCSONY GERGELY
44,1%
TARLÓS ISTVÁN
4,46%
PUZSÉR RÓBERT
Budapesti polgármesterek
kormánypárti
9
ellenzéki
14
Feldolgozottság: 100%
Megyei jogú városok polgármesterei
kormánypárti
13
ellenzéki
10
Feldolgozottság: 100%
Kattints ide a részletekért!

Cseh Katalin vonattal megy Brüsszelbe, hogy demonstrálja, milyen katasztrofális a vasúti közlekedés

Cseh Katalin, a Momentum EP-képviselője és Kerpel-Fronius Gábor, a párt főpolgármester-jelöltje Budapesten, a Keleti pályaudvar előtt tartott sajtótájékoztatót, hogy felhívják a figyelmet a vasúti közlekedés hiányosságaira.

Cseh Katalin közölte: mivel EP-képviselőként viszonylag gyakran jár majd Brüsszelbe, repülő helyett vonattal teszi meg a Budapest és Brüsszel közti utat – elsősorban azért, hogy megmutassa, milyen indokolatlanul nagy terheket ró ez a közlekedési mód magukra az utasokra.

A politikus kifejtette: bár a vasúti közlekedés a legkevésbé környezetszennyező opció, ám azt jó tudni, hogy jelentősen drágább, mint mondjuk a repülő, sokkal tovább tart (Budapest és Brüsszel között négyszer kell átszállni), a jegyfoglalás kifejezetten nehézkes, és megfelelő utasbiztosítás sem jár a jegy mellé. EP-képviselőként feladatának érzi, hogy uniós szinten foglalkozzanak ezekkel a problémákkal, és igyekezzenek javítani a vasúti közlekedés körülményeit.

„Csak akkor tudjuk elérni, hogy az emberek vigyázzanak a bolygóra, ha ez nem kerül indokolatlanul sokba számukra” – jegyezte meg Cseh Katalin.

Kerpel-Fronius Gábor, a párt főpolgármester-jelöltje arra hívta fel a figyelmet, hogy belföldi viszonylatban is lenne min javítani.

„Budapestről 1 millióan költöztek ki az agglomerációba 10 év alatt. Ha nekik nem biztosítunk megfelelő közlekedési opciókat, autóval fognak járni, egészen a belvárosig” – magyarázta a főpolgármester-jelölt.

Szerinte az elővárosi és külvárosi közlekedést is össze kell hangolni a város belső közlekedésével, csak így lehet kis lépésekkel haladni az autómentes város felé.

„A magyar kormány ahelyett, hogy a belföldön rendelkezésre álló lehetőségek javításával foglalkozna, az indokolatlanul drága és teljesen értelmetlen Budapest-Belgrád vasútvonalba önti a kínai kölcsönt, ami hosszú időre adósít el minket. De a főváros érdekeit az szolgálná, ha az elő- és külvárosi közlekedést fejlesztenénk” – fogalmazott Kerpel-Fronius Gábor.

A sajtótájékoztató végén Cseh Katalin közölte: nemsokára felszáll a Brüsszelbe tartó vonatra (vagyis hát az elsőre a sokból), és a következő 19 órában folyamatosan lehet majd követni az Instagramon, hogy merre jár – csak hogy megmutassa, mekkora terheket ró mindazokra a vasúti közlekedés, akik felelős polgárokként igyekeznek a lehető legkevésbé káros közlekedési formát választani.

A sajtótájékoztató itt nézhető meg:

Kiemelt kép: Mérce fotó
Olvass tovább!