Ez a cikk több mint 2 éves.
Kedden a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Vezetői Kollégiuma és a Közoktatási Elnöki Bizottsága is állást foglalt a közoktatás jelentőségével, jelenlegi helyzetével és fejlesztésével, valamint a pedagógusi szakmával járó nehézségekkel kapcsolatban.
A jelenlegi válsághelyzet súlyos kockázatai mellett esélyt látnak arra, hogy bekövetkezzen a hazai közoktatás pozitív fordulata, és végre képes legyen a fiatalok önálló gondolkodásra és véleményalkotásra,
„valamint a társadalom és a gazdaság életében való tevékeny részvételre”
való nevelésre és felkészítésére.
Fejlett, hatékony és esélyegyenlőséget biztosító, hosszú távon stabil közoktatás fontosságára, és az ehhez szükséges motivált pedagógusok képzésre hívják fel a figyelmet. Úgy gondolják, hogy az ezekkel kapcsolatos problémák egy része orvosolható lenne a közoktatás költségvetésének jelentős bővítésével, a tanári bérek azonnali növelésével.
„Vonzóvá kell tenni a pedagógusi életpályát!”
– az anyagi juttatások mellett kitüntetett szerepet tulajdonítanak a pedagógusi pálya erkölcsi megbecsülését is.