Budapest, és Zala megye, Székesfehérvár, Kisbér között, és a Tápió-vidéken is visszaáll a nyár előtti, sűrűbb buszmenetrend szeptember 28-ától, írja a Volánbusz honlapján egy ma közzétett értesítés.
A társaság szerint a Zala megyében a nyáron bevezetett, ritkábban járó 1182-es járat (Budapest – Keszthely-Hévíz-Zalakaros-Nagykanizsa) megszűnik, és felváltja a régebbi menetrendű 1183-as (Budapest-Zalakaros – Nagykanizsa),1188-as ((Budapest-Hévíz-Zalaegerszeg), 1184-es (Budapest-Nagykanizsa-Letenye-Lenti) járatrendszer, egy új járattal (1185-Budapest – Sármellék – Zalaegerszeg) kiegészülve.
Utóbbi járat naponta, míg a többiek naponta többször is közlekedni fognak, számos járat az M7-es vonalon.
A változtatást megelőző tervek szerint, amelyeket július 20-án jelentett be a kormány, a távolsági autóbuszvonalakat a MÁV vonatai és az ahhoz csatlakozó regionális buszjáratok pótolták volna hosszú távon. Zala megye így „kísérleti terepévé” vált egy tervezett új, távolsági tömegközlekedési rendszernek, amelyben, a Volánbusz július 15-én bejelentett, MÁV alá szervezésével a kétféle közlekedési nem egymás alá-fölé rendeléséről szólt volna.
A kísérletet, most úgy tűnik, Zala megye közlekedési visszarendezésével végleg elvetették.
A tervek súlyos hiányosságaira már azok bejelentése után figyelmeztettek kritikusok, a Minner.hu gazdasági portál például arra hívta fel a figyelmet, a ritkuló, fővárosból közlekedő járatok és a regionális buszközlekedés, valamint a vonat-menetrend hiányosságai miatt a terv állandósulása esetén a zalaiak egyszerűen telekocsizásra kényszerülhetnek.
Az átszervezések korábban a vonatközlekedésben is felforduláshoz vezettek. Keszthelyen például a helyi civilek, az ellenzék, és a város fideszes országgyűlési képviselője is kikeltek a várost Budapesttel összekötő, rendszeres IC-járat megszüntetése ellen. Miután azonban egy erről szóló helyi petíciót online több mint 4500-an írtak alá. Ezt követően, szeptember 8-án, a tervet korábban is kritizáló Manninger Jenő képviselő személyes találkozón kérte a rendszeres vonatpár visszaállítását a Balaton-parti város és Budapest között, ezt el is érte.
Manningerrel egy időben számos zalai kormánypárti politikus is járt a maga is Zalaegerszegről elszármazó innovációs- és technológiai miniszter, a tervért felelős Palkovics László hivatalában, saját megbeszélése után Balaicz Zoltán a most Volánbusz által is bejelentett változásokat kilátásba helyzeve már aznap sajtótájékoztatót tartott Zalaegerszegen.
A közös holdingba való szervezés után a Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének Szövetsége társelnöke, Szabó Imre már figyelmeztetett arra, a Volán és a MÁV összeolvadása
„az átalakítás nem azt jelenti, és nem is szabad azt jelentenie, hogy a vasúti közlekedés alá rendelődik a közúti, buszos tömegközlekedés, egyik ágazat sem nyomhatja el a másikat.”