Válságmenedzserre bízza Miskolc frissen megválasztott, ellenzéki polgármestere, Veres Pál a helyi közlekedési társaság, az MKV Zrt. üzemeltetetését, miután az átvételt követően kiderült, újabb járatritkításokra került sor, ez pedig veres szerint a lakosság „jogos felháborodásához vezetett.”
A polgármester szerint a város buszokat és villamosokat is üzemeltető vállalata az elmúlt kilenc év gazdálkodása miatt egyenesen lehetetetlenné vált a jelenlegi formában, az új, válságot kezelő vezetés pedig szakmai szervezetek és Miskolc lakóinak bevonásával gondolná újra a teljes helyi buszközlekedést.
Veres ezzel kapcsolatban már most közölte, múlt héten már leült a szükséges reformokról egyeztetni a járművezetők szakszervezetének helyi képviselőivel, és a cég jelenlegi vezetőivel, ezzel kapcsolatban leszögezte, hogy a Városháza „minden szervezési és pénzügyi segítséget felajánlott” nekik.
A romló tömegközlekedési szolgáltatás nem csupán Miskolcra jellemző: még a nyáron komoly hiányosságokra derült fény a budapesti BKK-nál is, több helyen a légkondicionális sem működött, és a járatkésések is elszaporodtak, ráadásul a dolgozók munkakörülményei is sokszor siralmasak.
Győrben, ahol a szexbotrányba keveredett, fideszes Borkai Zsolt polgármester október 13-án most is győzött pedig egyenesen a teljes szétesés szélére került a helyi közlekedési vállalat, amelyet a fővárosi Volánbusz vett át, csak szeptemberben már 680 járatuk maradt ki.
Nyár végére pedig Veszprém városában is felszaporodtak a problémák a privatizált helyi vállalat, a V-Busz körül: a helyi, független média szerint a nekik előirányzott éves kereten felül augusztus végén további 480 milliót kértek az önkormányzattól működésre, rádaásul ezzel együtt a közlekedési szolgáltatás sem éri el a társaság által vállalt színvonalat.