Az Amazon nevű, internetes kereskedelemmel foglalkozó gigacég újabban márkanagyköveteket alkalmaz Twitteren, viszont a céget dícsérő tweetek nem tűnnek éppen hitelesnek – írja a BBC.
Az Amazon azt nyilatkozta a BBC-nek, hogy a Twitteres nagyköveteik valódi emberek, akik mindössze csak a saját, mindennapi tapasztalataikat osztják meg a social media platformon. De ezek a felhasználók mégis aktívan keresnek olyan tweeteket, amelyek a céget kritizálják, hogy aztán válaszukban bebizonyítsák, milyen csodálatos is az Amazon alkalmazottjának lenni.
Egy @AmazonFCHannah nevű felhasználó például azt tweetelte:
„Én is depresszióval küzdöm és volt az életemnek egy olyan pontja, amikor fel akartam mondani az Amazonnál. Rájöttem, hogy a problémáimért én vagyok felelős, nem az Amazon.”
A BBC szerint a felhasználó emellett többször is kiállt a cég mellett, amikor arról volt szó, hogy az nem ismeri el az Egyesült Államokbeli raktáraiban működő szakszervezeteket, mondván: a jó munkakörülmények és a fizetés nem indokolja a szerveződést.
Hasonlót írt egy @AmazonFCAudra nevű felhasználó is:
„Egy Egyesült Államokbeli dolgozóként írom ezt: nem szeretnék szakszervezeteket. Miért fizetnék tagdíjat egy szakszervezetnek, hogy megkapjam azt, amit már egyébként is megkapok? A munkakörülményeim jók és elég jó juttatásokat kapok.”
A jelenség annak fényében vicces, hogy az Amazon a raktáraiban dolgozó munkások kizsákmányolásáról, alulfizetéséről híres, valamint arról, hogy az alkalmazottainak minden mozdulatát követi a cég informatikai rendszere- és ha nem elégedett, automatikus el is bocsájtja a dolgozóit. A legutóbb júliusban sztrájkoltak a cég németországi dolgozói, amiről itt írtunk.