Csütörtökön, Brüsszelben megszavazta az Európai Unió tagországainak környezetvédelemért felelős minisztereit tömörítő tanács az új nehézgépjárművek általi szén-dioxid-kibocsátás felső határait – számol be az MTI. 2025-re 15 százalékkal, 2030-ra pedig 30 százalékkal kellene csökkenteni az újonnan gyártott teherautók és buszok által kibocsátható szén-dioxid mennyiségét a 2019-es irányelvhez képest – mindez megfelel az Európai Bizottság eredeti javaslatában szereplő számoknak.
Az Európai Parlament 2025-re 20, 2030-ra 35 százalékos csökkentésre törekvést szavazott meg, innentől kezdve a két intézmény közötti tárgyalások megkezdődhetnek a kompromisszum-értékekről és a szabályozások gyakorlatba ültetéséről.
A csütörtöki szavazáson majdnem egyhangúlag szavaztak igennel a miniszterek, egyedül a hatalmas autóiparral és szén-alapú előállítással rendelkező Németország képviselője tartózkodott.
A német környezetvédelmi miniszter saját bevallása szerint igennel szavazott volna, de a berlini kancelláriának más az álláspontja. Svenja Schulze szerint
„Több mint zavarba ejtő az elszigetelődés egy ilyen fontos környezetvédelmi ügyben”
A tervezet azon EU-s törekvés része, melynek célja 2030-ig összességében 40 százalékkal csökkenteni a közúti közlekedésből származó károsanyag-kibocsátás mértékét az 1990-es szinthez képest.
Forrás: MTI