Szijjártó Péter a magyar és bajor érdekek „maximális egybeesésére” hivatkozva foglalt állást a német autóipar védelmében, illetve az uniós klímapolitika ellen Münchenben. A külgazdasági és külügyminiszter a bajor fővárosban tárgyalt pénteken az Audi és a BMW vezetőivel, akiket biztosított arról, hogy
„Magyarország soha nem fog olyan javaslatokat támogatni Brüsszelben, amely rontaná a német, és ezen belül a bajor autóipar helyzetét”
– írja az MTI.
Szijjártó szerint ennek szellemében el kell utasítani a klímapolitika területén 2030-ra kitűzött európai uniós célok megváltoztatására irányuló brüsszeli törekvéseket.
Mint ismert, 2014 októberében az uniós vezetők arról állapodtak meg, hogy új éghajlat- és energiapolitikai célértékek teljesítését tűzik ki maguk elé a 2030-ig terjedő időszakra. Ezek a célértékek a következők:
- az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását az 1990-es szinthez képest (legalább) 40%-kal kell csökkenteni,
- a megújuló energiaforrásokból származó energia arányát legalább 27%-ra kell növelni,
- az energiahatékonyságot legalább 27%-kal kell javítani.
Szijjártó szerint azzal, hogy az Unió szigorítana károsanyag-kibocsátási célkitűzéseken, „drámai pofont adna a német, és ezen belül a bajor autóipar versenyképességének”, és ez „a magyar gazdaság számára is komoly károkat jelentene”, ezért ezt a kezdeményezést nem támogatja Magyarország – fejtette ki a miniszter.
Ezzel tehát nemcsak a rekordalacsony hazai vállalati adóval és a szintén alacsonyan tartott magyarországi bérekkel hajtja a vizet a bajor nagytőke malmára a kormány, hanem immáron a klímaváltozás ellen folytatott európai küzdelem kárára is tovább erősíti a magyar munkavállalók kiszolgáltatottságából hasznot húzó német autóipar hazai pozícióját. Arról, hogy hogyan teremt ideális környezetet a német cégek profittermeléséhez, itt írtunk részletesebben.
(MTI)