Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Az Audi bevétele akkora, mint a fél magyar GDP, de most kaptak még a kormánytól 1,2 milliárdot

Ez a cikk több mint 3 éves.

A munkahelyei arányában a németországihoz képest négyszer annyi állami támogatást kapó Audi magyarországi leányvállalata, az Audi Hungária bővítésbe kezd győri szerszámgyárában, összesen 3,8 milliárd forint értékben, amihez a magyar adófizetők 1,2 milliárd forinttal készségesen hozzá is fognak járulni a magyar kormány jóvoltából.

Mint arról tavaly ősszel a Mérce is beszámolt, az egész Audi  2019-es árbevétele akkora volt, mint a féléves magyar bruttó nemzeti össztermék (GDP) – 19,5 ezer milliárd forint -, és ekkora árbevétel mellett 8 százalékos adózás előtti profitot realizált, így feltehetően nincsen szüksége az eredményes működéshez ezekre az állami támogatásokra.

A cég 2009 és 2019 között 1500 milliárd forintnyi osztalékot termelt, ennek csupán 2 százalékát tették ki a magyar adófizetőktől kapott pénzek.

Szijjártó Péter külügyminiszter az MTI közlése szerint úgy fogalmazott a bejelentéskor, hogy a mostani állami támogatás 700 munkahely megőrzését biztosítja Győrött. Alfons Dintner, az Audi Hungária igazgatótanácsi elnöke megköszönte Szijjártó miniszternek a kormányzati támogatást, és bejelentette, hogy a bővítési munkálatok már el is kezdődtek, és várhatóan jövő nyárig tartanak majd.

Mint arról akkor a Mérce is beszámolt, 2019 januárjában egy hétig álltak a gyártósorok az Audi győri gyárában, miután a munkásokat képviselő Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és a gyár vezetése nem tudtak megállapodni a 2019-re esedékes béremelés mértékéről, valamint a dolgozókat illető egyéb juttatásokról.

A munkabeszüntetés során a cég nagyobb bevételkiesést könyvelhetett el, mint amennyibe a dolgozók béremelése került volna a teljes 2019-es évre. Ezen kívül

öt nappal a sztrájk kezdete után legalább három napra le kellett állítani az Audi ingolstadti gyárát,

mivel az ott összeszerelt autókba Győrből érkeznek a motorok – már amikor termel a magyarországi üzem.

(MTI)
Címlapkép: MTI/Koszticsák Szilárd