Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Csúnyán átverte az MTVA a DK képviselőit

A DK országgyűlési képviselői a helszínen azt kérték ma délelőtt a közmédia Kunigunda útjai székházában, hogy tegnapi nyilatkozatukat az MTVA ellen hozott bírói ítéletről a közszolgálati híradó olvassa be. A közmédia engedni látszott, de nem sokáig.

A 444 szúrta ki, hogy a Híradóban távozásuk után nem pontosan az történt, amit ígértek, helyette  egy 4 és fél perces „tudósítást” adtak le, alternatív tényekkel körítve.

Ennek az volt a címe:

„Folytatódott az ellenzéki cirkusz az MTVA épületében”

  • majd egy másik, egymondatos DK-közleményt mutattak be az anyagban;
  • hosszasan mutatnak erősen megvágott felvételeket a decemberi eseményekről, azt állítva, az ellenzéki képviselők zaklatták a szerkesztőket és erőszakot is alkalmaztak;
  • hangsúlyozták, az elsőfokú ítélet, amelyet Gáti Péter bíró hozott, „nem jogerős”;
  • végül a bírósági ítélet kapcsán az MTVA egyik saját jogászát, Csóka Velmirát idézik, aki hosszasan értekezett arról, szerinte miért nincs igaza az ítélkező bírónak.

Noha szombat délelőtt az épületből kijövő képviselők élén Varju László azt nyilatkozta, elérték céljukat, és a beléptető kapunál őket fogadó, a biztonsági főnök társaságában érkező Fürst-Borsos Ádám kommunikációs igazgató megígérte nekik, hogy nyilatkozatuk ismertetve lesz, ez ebben a formában egyáltalán nem történt meg a későbbiek során.

Itt az történt, hogy röviden, hosszú előkészítés után néhány bejátszót arról is leadtak, ahogyan a képviselők a kommunikációs igazgatóval vitáznak, majd közölték, Vadai egy emailben korábban elküldött nyilatkozatot szeretne beolvasni.

Fürst-Borsos erről megígérte Vadainak, felveszik  és leadják, egy ott lévő operatőr rögzítette is ezt, de végül a végső anyagban a nyilatkozatot kivágták, abban csak Vadai kérdését szerepeltetik arról, hogy veszi-e a kamera, amit most fog olvasni.

A DK saját élő videóján a 23. percnél látható és hallható az is, amit ezután mondott, az M1 Híradójából viszont végül kimaradt:

Hiába gondolták tehát azt a DK képviselői, hogy céljukat elérték, miután távoztak, az MTVA szerkesztősége mégsem közölte a párt nyilatkozatát Híradójában, sőt, az elsőfokú, őket elítélő bírósági ítélet állításai ellenére is megismételték korábbi vádjaikat az „agresszív politikusokról.”

Olvass tovább!