Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

A Twitter még a burkolt állami hirdetéseket is betiltja

Ez a cikk több mint 4 éves.

Mint arról tegnap mi is beszámoltunk, a Twitter tegnap közleményben jelentette be, hogy törölt 200 ezer, feltehetőleg a kínai állam által használt Twitter felhasználói fiókot, amelyekről módszeresen támadták a hongkongi tüntetőket. Ezután újabb lépésre szánta el magát a cég, úgy döntött, betiltja felületén az állami hirdetéseket.

Magyar idő szerint tegnap este jelentette be a Twitter, hogy kétszázezer Kínából működtetett felhasználót törölt a rendszeréből, mivel azok agresszívan terjesztettek hamis információkat a hongkongi válság kellős közepén. A techcég biztonsági blogján közölték 936 főbb „anyafiók” adatait és posztjait is két adatcsomagban, a többi eltávolított fiók ezek pót- és másolórobotjait tartalmazta.

A  médiacég  szerint, noha a Twittert Kínában blokkolják, a hongkongi tüntetőket „népellenesnek” és „terroristának” nevező propagandát, manipulált fotókat terjesztő fiókok mégis a Kínai Népköztársaságból fértek hozzá szervereikhez. A közel ezer anyafiók nagy része ugyan ehhez VPN-t, azaz magát más országban lévőnek álcázó proxyt használt, sokan „különengedélyes” kínai IP-címekről szórták a propagandát, ezek a pártállamtól kapott jogosítványok alapján hozzáférhetnek blokkolt szolgáltatásokhoz, így egyértelműen beazonosítható módon kínai állami, biztonsági szervek produkálták a rajtuk lévő tartalmat.

Később a Facebook is jelezte, hogy töröltek hasonló kínai oldalakat, csoportokat és felhasználókat, amelyek a gyanú szerint a kínai állami propaganda irányítása alatt lehetnek.

Mint ahogy a 444 írja, a Twitter most újabb lépésre szánta el magát:

„Frissítjük hirdetési irányelveinket az állam által irányított médiatermékkel kapcsolatban. A továbbiakban nem fogadunk el hirdetéseket állami irányitás alatt lévő médiatermékektől. Az érintett fiókok továbbra is szabadon használhatják a Twittert, de a hirdetési termékeinket nem.”

Írta blogján a techcég, majd definiálta is, kikre vonatkozik a tíltás, és mi alapján állítják ezt össze:

„Ez az irányelv azokra az egységekre vonatkozik, amelyeket egy állam pénzügyi, vagy szerkesztői irányítása alatt tart. Ehhez pedig tudományos és civil segítséget veszünk igénybe, az irányelv végrehajtásában a Riporterek Határok Nélkül sajtószabadság indexe, a Freedom House, az Economist Intelligence Unit demokrácia index, az Európai Újságíróközpont Média Tájkép-jelentése, az Újságírók Védelmi Bizottsága és az UNESCO médiafejlesztés és függetlenség jelentései fogják az alapot szolgáltatni.”

A Twitter azt is hozzátette, 30 napon belül értesítik az érintett szervezeteket, hogy hagyjanak fel hirdetési tevékenységükkel. A tiltás alól kivételt képeznek azok az oldalak, amelyek nem kifejezetten politikai tartalmat tesznek közzé, de ha keverik a politikai tartalmat a kulturális vagy sport tartalmaikkal, akkor a tiltás rájuk is vonatkozni fog.

Címlapkép: Orbán Viktor facebook