A parlament.hu állapotjelzése szerint ma Áder János aláírta a köznevelési törvény módosítását, cikkünk megírásáig a Köztársasági Elnöki Hivatal még nem kommunikálta a döntést.
A köznevelési törvény módosítása értelmében:
- megszűnik a magántanulói státusz, ami rendkívül nehéz helyzetbe hozza a sajátos nevelési igényű, illetve a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézségekkel küzdő gyerekeket,
- bürokráciacsökkentés címen megszűnik a tantestület és az egyéb iskolai dolgozók, diákönkormányzatok és szülők véleményezési joga az iskolaigazgató választással kapcsolatban,
- a hároméves kortól kötelező óvodába járás alól csak négyéves korig kaphatnak felmentést azok a gyerekek, akiknek a szüleik ezt kérelmezik,
- az egyébként csak szóbeli értékelést alkalmazó iskolákban is kötelező lesz a félévi és év végi teljesítményt osztályzattal is minősíteni,
- a pedagógusjelöltek nyelvvizsga nélkül is megkezdhetik a munkájukat,
- és ehhez jött még az utolsó pillanatban az a javaslat, ami az alternatív iskolák működését lehetetleníti el.
Hogy mi a baj a köznevelési törvény módosításával, arról Nagy Erzsébet írt a Mércére.
A törvény módosítása ellen szakmai és civil szervezetek, illetve a teljes ellenzék is tiltakozott, méghozzá több alkalommal is, a TASZ pedig azt is jelezte, hogy Alkotmánybírósághoz fordulnak.
Mindez azonban nem hatotta meg a kétharmados Fidesz-KDNP többséget, így tegnap pont került a köznevelési törvény módosítására.
Mára pedig már közel ezren jelezték, hogy részt vesznek az augusztus 31-i, a köznevelési törvény elleni tiltakozáson, amelyet a Kossuth térre szerveznek, az érdeklődők száma pedig több mint 3500. A Facebookon meghirdetett demonstráció szervezői azt írják:
„… elegünk lett, hogy az állam szét szed egy olyan iskolarendszert, amit szeretünk, amiben jól érezzük magunkat, és amiben fel tudunk készülni az életre. Nem szabad hagyni, hogy a hatalom elnyomja a gondolkodó embereket! Ennek a törvényjavaslatnak az elfogadásával több ezer diák jövője forog kockán.”
Az esemény linkje ide kattintva található meg.