Rengeteg embert rúgnak ki a Hír TV-től és az Echo TV-től, Mészáros Lőrinc feleségének azért jut munka

Tavaly a választások után röppent fel a hír, mely szerint Orbán Viktor és a Fidesz gigantikus mádiaholding felépítését tervezi, szeptemberben pedig az is kiderült, hogyan. Az Echo TV-t, a Nemzeti Sportot és a vidéki sajtó nagy részét is magába foglaló Mészáros-birodalom tavaly novemberben egy csapásra a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány tulajdonába került, méghozzá adományként.

A centralizáció elsődleges oka az lehetett, hogy a politikai vezetés elégedetlen volt a különböző kezekben lévő médiabirodalom hatékonyságával – mind elérési, mind pénzügyi menedzsment szempontjából. Egy forrás korábban úgy fogalmazott, Orbánnak elege van, hogy a különböző strómanok önkényesen hordják szét a rájuk bízott vagyont. Ezzel Urbán Ágnes, a Mérték Médiaelemző Műhely kutatója, a Budapesti Corvinus Egyetem Infokommunikációs Tanszékének vezetője is egyetértett, a Mércének korábban azt mondta, a G-nap után kapkodva kellett kiépíteni az új fideszes médiabirodalmat, és ez – a választási eredmények fényében – sikeres volt, de a szétaprózódott működés és a párhuzamosságok miatt rengeteg pénz folyt el a rendszerből.

A fideszes médiaportfóiló racionalizálására utal a Magyar Idők Magyar Nemzetté keresztelése, illetve a Hír TV és az Echo TV egybeolvasztása is. Bár az összeolvadást az Echo TV megszűnésével vezénylik le, ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a Hír TV stábja biztonságban van, sőt…

Dévényi István a Hír TV egykori (és a Magyar Hang műsorának jelenlegi) műsorvezetőjének Facebook-posztja szerint a mai napon „a Hír TV 198 munkatársából 180-at tesznek utcára.”

Bár Dévényi is reménykedik benne, hogy az óriási leépítés csak „iparági pletyka”,   a Media1 megkeresésére Szikszai Péter, a Hír TV vezérigazgató-helyettese nem cáfolta, de meg sem erősítette az információt.

Dévényi bejegyzését később újabb információval frissítette, mely szerint az Echo TV-től is elküldenek legalább 50 embert.

Köztük van egyébként a csatorna két vezetője is, Mészáros Lőrinc felesége, Mészárosné Kelem Beatrix és Vaszily Miklós, az MTVA egykori vezetője, de ők természetesen nem maradnak munka nélkül.

A Hír TV-nél már a 2018-as választások után megkezdődött a leépítés, miután Simicska Lajos kihátrált a médiapiacról. Ekkor távozott a csatornától többek közt Veiszer Alinda és Péterfi Judit. Pár hónappal később, a Hír TV fideszes hatalomátvételével folytatódtak az elbocsátások, ekkor búcsúzott a TV-től Kálmán Olga is.

Az Echo TV mai közleménye szerint

„Az új tulajdonosok új szemléletet is hoztak: a televízió a nemzeti identitást, a magyar kultúrát és a polgári értékrendet közvetítő, nézőközpontú szemlélet állította középpontba, megújult a csatorna arculata, műsorstruktúrája és műsorai, valamint kiváló szakemberekből álló, elhivatott televíziós csapatot hoztak létre.”

Mészárosné a Life TV és az Ozone TV országos életmódcsatornák elnöke lesz, Vaszily Miklós pedig a TV2 médiacsoport stratégiai irányításáért eredményes működtetéséért, a fenntartható növekedés feltételeinek megteremtéséért felel innentől.

„Megtiszteltetés volt egy ilyen nagyszerű csapattal együtt dolgozni. Az én feladatom eddig tartott, és hiszem, hogy kollégáimmal közösen értéket teremtettünk”

– búcsúzik Mészárosné.

Frissítés 23:50

A Magyar Hang értesülései szerint hétfőn indul „a teljes leszámolás”, de A Hír TV riportergárdájából például már hetekkel ezelőtt felfüggesztettek mindenkit, akiben a kormányt kiszolgáló vezetés nem bízott, majd a két televízió hírszerkesztőségét össze is vonták. A lap szerint a Hír TV dolgozói egyértelműen bosszúként értékelték a történteket.

Olvass tovább!