Márki-Zay Péter a Partizánban beszélt az ellenzéki stratégia sikerességéről, szerinte alapvetően nem volt jelentős hibája az ellenzéki kampánynak. A baloldali szavazók eleve megvoltak, és sikerült az ellenzék mellé állítani a fiatal szavazókat, a konzervatív értelmiséget, sőt még a roma szavazókat is. Nem véletlen, hogy a Fidesz az utolsó héten már Kis Grófóval igyekezett visszanyerni a kisebbségi szavazatokat – mutatott rá az ellenzék vesztes miniszerelnök-jelöltje.
„Biztos, hogy nem én taszítottam el a szavazókat”
– tért rá saját szerepére Márki-Zay Péter. A választási vereséget a jobboldali érzelmű szavazókkal magyarázta, akiket szerinte Gyurcsány Ferenc személye ijeszthette el, hála a Gyurcsány-show féle kormánypárti propaganda-hadjáratnak. Pedig az ő kérésére Gyurcsány Ferenc tényleg háttérbe vonult, a kampány pedig mindent megtett, hogy megnyugtassa a jobboldali szavazókat.
Rámutatott arra is, hogy épp azért kellett megígérniük, hogy megtartják a legnépszerűbb Fidesz-intézkedéseket, mert ezzel a jobboldali szavazókat igyekeztek megtartani. De nem lehetett legyőzni a propaganda erejét Márki-Zay szerint.
Az ellenzék listavezetője szerint a baloldali szavazók „dekára megvoltak”. Gulyás Márton felhívta rá a figyelmét, hogy ez nem teljesen igaz, hisz Kunhalmi Ágnes is kevesebb szavazatot kapott, illetve Szél Bernadett kikapott Budapesten. Márki-Zay ezt azzal magyarázta, hogy a Fidesz propagandája sok „lakótelepi embert” átállított, de a budai, polgári körzetek szavazói az ellenzékkel maradtak szerinte.
A problémát tehát Márki-Zay Péter nem abban látta, hogy a baloldali szavazókat ne tudta volna megszólítani, hanem abban, hogy sokakat elvitt a propaganda. Ennek kapcsán kifejtette, hogy nem lehet baloldali, megélhetési kérdésekkel kampányt vinni egyébként sem, ugyanis a legszegényebb emberek úgyis a Fideszre szavaznak, mivel ők a legfogékonyabbak a legegyszerűbb propagandára. Továbbá egy újraelosztásra alapuló kampány az adóemelés rémével a középosztályt is elijesztheti a vesztes miniszterelnök-jelölt szerint.