Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

„Ha az oktatás hibás, a jövő társadalma is hibás lesz” – pedagógusok nyilatkoztak a tanárhiányról és a sztrájkról

Ez a cikk több mint 2 éves.

Hat iskolában – Erkel Ferenc Általános Iskola, Hungária Általános Iskola és Kollégium, Kispesti Deák Ferenc Gimnázium, Kós Károly Általános Iskola, Pannónia Általános Iskola és Puskás Ferenc Általános Iskola – a Mi vagyunk a grund c. dal eléneklésével nyitották meg a pedagógusok határozatlan idejű sztrájkját. A Mérce a Kispesti Deák Ferenc Gimnázium és a Pannónia Általános Iskola éneklő pedagógusaival készített helyszíni interjút.

„Nincs vesztenivalóm, ennél már nem lehet lejjebb menni” – jelentette ki Sass Klára, pedagógus. „Mindenki jó valamiben, mi ebben vagyunk jók, hogy tanítunk, és hogy ha mi kifutunk ebből a pályából és senki nincs, aki utánunk csinálja, felhígul a tanári szféra, akkor mi lesz?” – tette fel a költői kérdést a magyar oktatási rendszert sújtó tanárhiányról.

Weszely Kinga az összefogás és sztrájk hosszútávú hatását hangsúlyozta. „Életben tartani” azt, hogy „ki lehet még mondani a véleményünket, ki lehet állni magunkért, elindulhatnak ezzel folyamatok” – fogalmazott a pedagógus.

A szülő szolidaritás kapcsán Patóné Ujházy Anna azt mondta, a tankerület nem engedte, hogy a hivatalos e-mail címükről tájékoztassák a szülőket a sztrájkról az osztályfőnökök, ami hozzájárulhat a hallgatáshoz,  de ő személyesen kapott pár támogatói levelet.

„Úgy gondolom, hogy az oktatás a társadalom egyik legfontosabb alappillére. Ha ez hibás, akkor a jövő társadalma is hibás lesz” – fogalmazott Sass Klára.