Többek még mindig csak várnak az első bérfizetésre a Honvédkórházban, miután januárban átszervezték az intézményt – írja a Népszava.
A lapnak a kórház dolgozói jelezték, hogy több mint kétezer kollgájuk kapott ugyan valamekkora összeget a számlájára, de messze nem annyit, amennyi szerintük havi illetményként járna.
Mint arról a Mércén is írtunk, január elsejétől a Honvédkórházat ketté bontották. Egyik része maradt a honvédség felügyelete alatt, a civilekkel kapcsolatos feladatait új egészségügyi szolgáltatóként az Észak-Pesti Centrumkórház – Honvédkórház nevű szervezet vette át. Az újonnan létrejövő intézmény irányítása a belügyminiszterhez került, s a civil egészségügyi ellátáshoz kötődő orvosok, szakdolgozók és egyéb nem katonai alkalmazottak szolgálati jogviszonyban folytatják.
A váltás óta számos orvos és szakdolgozó nem kapott megfelelő összeget a számlájára. Voltak ápolók, akik 60-100-130 ezer forinttal kaptak kevesebbet. Sőt az egyik fiatal orvosnak mindössze 23 ezer forintot utaltak havi bérként.
A szakdolgozók többségének nincsenek tartalékaik, így ha az átlagosan havi 300-400 ezer forintos jövedelmük harmada már két hónapja nem érkezik meg a számlára, az nagy baj – mondta a Népszavának egyikük.
A Honvédkórház átszervezéséről szóló törvénymódosítás egyébként kimondta, hogy ha valaki az átszervezés miatt más jogviszonyba kerülne – például katonai orvosból civil orvossá változna –, akkor nem kereshet kevesebbet, mint korábban. (Viszont az új munkakör nem biztosítja a régi pótlékok megtartását, illetve a katonai rangsorbeli előrelépés már nem jelent fizetésemelést az újonnan civil állományba került dolgozóknak.)
A fizetési problémákra rákérdezett a Népszava az Országos Kórházi Főigazgatóságon (OKFŐ). Az OKFŐ hivatala az alábbi választ küldte a lapnak:
„A Honvédkórház átalakulása során megtörtént a korábbi honvédelmi alkalmazottak átsorolása a szolgálati jogviszonyba, ami az előzőhöz képest más illetménystruktúrát jelent, illetve ezzel egyidejűleg új munkaügyi rendszert vezettek be. Az átállás során észlelt problémák kezelése megtörtént, téves adminisztráció miatt nem érhet hátrány egyetlen foglalkoztatottat sem. Az esetlegesen elmaradt járandóságokat hóközi kifizetés keretében utalják a számlákra. A foglalkoztatottak írásos tájékoztatást kaptak az új illetményrendszer részleteiről, a számfejtési eltérések észlelésekor alkalmazandó eljárásrendről és az esetlegesen elmaradt járandóságok rendezésének módjáról.”