Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

A Gazdasági Versenyhivatal szerint nem az ő dolguk, hogy Orbán Viktor Tippmixet lobogtatott

Ez a cikk több mint 3 éves.

„Nincs olyan jogszabály, amely a GVH hatáskörét ebben a kérdésben megállapítaná” – ennyit válaszolt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Népszavának, miután a lap megkereste a szervezetet Orbán Viktor kormányfő Tippmix-reklámja miatt.

A miniszterelnök a múlt héten nagy mosollyal az arcán tudatta a Facebookon követőivel, hogy 2000 forintot tett a Fradi győzelmére a Szerencsejáték Zrt. Tippmix nevű játékán (amit egyébként bebukott, ugyanis a BL-rájátszás második fordulójában a csapat gól nélküli döntetlennel jutott tovább a csoportkörbe a Molde ellen), de a videóban semmilyen termékelhelyezésre utaló figyelmeztetés nem szerepelt, pedig Orbán nagyon alaposan bemutatta, hogyan is kell megtenni azt a bizonyos tétet.

Most tekintsünk is el attól, vajon a miniszterelnök máskor is ilyen nagy elánnal fogad-e meccsekre… De az biztos, hogy a fogadólap lobogtatása több mint 860 ezer lájkoló és több mint 1 millió követő előtt minimum felveti a kérdést, vajon reklámozott-e Orbán (influencereket kaszálnak el ennél kevesebbért is, persze ők nem miniszterelnökök – a miniszterelnök pedig nem influencer).

A GVH szerint azonban nincs olyan jogszabály, ami alapján lenne hatáskörük ebben a kérdésben. De akkor vajon kinek van?

Orbán Viktor egyébként az utóbbi időben Facebook-oldalát elsősorban arra használja, hogy a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos legfontosabb információkat megossza a közzel (időnként becsúszik egy-két kínosabb kórházlátogatás is), nem véletlen, hogy az 1 millió követőt is áprilisban érte el, miután rövid időn belül duzzasztotta fel táborát: a járvány előtt körülbelül 670 ezren lájkolták a miniszterelnök oldalát, ez mostanra 860 ezer fölé kúszott.

via Népszava
Címlapkép: Orbán Viktor / Facebook