Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Csak drágán és több átszállással lehet szombatonként Nyíregyházáról Mátészalkára jutni

Ez a cikk több mint 4 éves.

Csapás érte a Nyíregyháza és Mátészalka között közösségi közlekedést használó utasokat, miután június 6-tól szombatonként napi egy vonatpárra csökkentették a vonatok számát az útvonalon, buszok pedig csak ritkán közlekednek – írja a Mátészalkaleaks nevű blog.

A bejegyzés szerzője szerint 15 óra 20 perckor indul egy olyan busz Nyíregyházáról, amellyel átszállás nélkül Mátészalkára lehet jutni, de utána már csak 19 órakor. A köztes időszakban pedig kizárólag Vásárosnamény, Debrecen vagy Záhony érintésével lehet megtenni ezt az utat, ami a többszöri átszállások miatt 2-3 óra hosszú, ráadásul 2520-3000 forintjába kerül az embereknek, mire az összes menetjegyet kifizetik – holott a vasút mindössze 840 forint lenne teljes áron.

„Mivel Nyíregyháza és Mátészalka között a vonattal párhuzamosan buszok is közlekednek, így úgy gondolták, hogy ezen vasútvonal esetében nem szükséges buszos pótlás, de így a menetrendi kínálat nagyon szegényes lett, és ezt akadályát képezi a szabolcsi emberek közösségi közlekedésének” – olvasható a blogon.

Mátészalka egyébként Nyíregyháza után Szabolcs-Szatmár-Bereg megye második legnépesebb települése, tette hozzá a blog írója. 

A MátészalkaLeaks csoport az Északkelet-magyarországi Közlekedésszervező Irodához fordult, mert szeretnék elérni az érintett utasokkal karöltve, hogy

a szombati napon Nyíregyházáról 16 óra 35 perckor indult, Mátészalkára közlekedő vonatot állítsák vissza, vagy legalább egy vonatpótló buszt állítsanak be ugyanilyen indulási idővel.

Amint arról korábban már írtunk, nem Mátészalka az egyetlen település, ahol a lakók elszenvedték a MÁV járványhelyzettel összefüggő járatritkításait: összesen 34 vonalon csökkentették a járatokat kihasználatlanság miatt, az új menetrendeket pedig a végrehajtás előtt nem kevesebb, mint 3 nappal jelentette be a MÁV júniusban.

A vasúti járatok ritkítása pedig  további nehézségeket jelent abból a szempontból, hogy július 15. óta a Volánbusz is a MÁV irányítása alá tartozik, az összevonás egyik első lépéseként pedig a közvetlen buszokat szüntették meg, és az utasoknak a vasutat ajánlották alternatívaként. Azaz lassan se vonattal, se busszal nem lehet gyorsan és közvetlenül eljutni bizonyos pontokra az országban. A Közlekedő Tömeg szerint transzparenciára és hosszú távú koncepcióra lenne szükség a közösségi közlekedésben, teljes összefoglalójuk és javaslatcsomagjuk itt olvasható.

A vasútjáratok ritkításának hatásaival ebben a cikkben foglalkoztunk részletesen.