Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Az Index után a 24.hu következik, a lap tulajdonosa szerint most ők kerültek a kormány célkeresztjébe

Varga Zoltán, a többek közt a 24.hu-t is kiadó Centrál Médiacsoport tulajdonosa a Politiconak adott online interjúban arról beszélt, az Index kivégzése után, most ellenük fordul a kormány. Ez többek között az ellene indított lejárató kampányban is megnyílvánul: Vargáról olyan cikkek jelentek meg a kormányközeli médiában, miszerint rosszul fizeti az alkalmazottait és adót csal.

„Beleavatkoznak a magánéletembe, hazugságokat terjesztenek rólam napi szinten. Megpróbálnak sarokba szorítani, elkedvetleníteni a nekem dolgozókat és rávenni őket arra, hogy otthagyják a lapot.”

Hozzátette azt is, az Indexhex hasonló független médiumokra a kormány akadályként tekint.

A Centrál Médiacsoport kiadványai együttesen 7,5 millió embert érnek el, ami Varga szerint, komoly fejfájást okoz a kormánynak, „ez egy félelmetes szám a számukra”. Kitért arra is, hogy bár a kormánynak rengeteg felülete, TV-je, rádiója, lapja van, azokon csak a „hülye propagandájukat terjesztik”.

Az Index jövőjéről a cégvezető azt mondta, szerinte kezdetben kevés változás lesz, még kritikus cikkek megjelenésére is lehet számítani, azonban a választások közeledtével „csak a kormány által utasításba adott mondatokat közli majd”.

Varga állítja, azután is lesznek független médiumok, hogy az Index (szerinte már teljesen bizonyosan megtörtént) kivéreztetése után esetlegesen a 24.hu-t is megtamádják, de ezek szerinte jóval kisebbek.

 

Az Index körül azt követően pörögtek fel az események, hogy Dull Szabolcs menesztett főszerkesztő június végén a lap függetlenségjelző barométerétátállította, és közleményben jelezte, az Index tartalmi függetlensége és a szerkesztőség érintetlensége „külső befolyás miatt” veszélyben van. A főszerkesztőt ezután próbálta meggyőzni arról az Index.hu Zrt. vezetése, hogy állíttassa vissza a barométert, Bodolai László elnök szerint a barométer átállítása teremtett bizonytalanságot. A közlemény megjelenése előtt a 24.hu névtelen forrásra hivatkozva írt arról a tervről, amely szerint az Index vezetőségével olyan átalakítási tervet közöltek, amely alapján a szerkesztőség egy részét külsős cégekbe szerveznék ki, ezzel lényegében felszámolva a szerkesztőség autonómiáját.

Ezután, múlt szerdán, Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnöke menesztette posztjáról Dull Szabolcs főszerkesztőt.

Miután a szerkesztőség csütörtökön hiába kérte a főszerkesztő visszahelyezését, felmondási hullám indult a lapnál: a szerkesztőség koradélutáni közleménye szerint a kb. 90 fős szerkesztőségből már több mint 80-an jelezték felmondási szándékukat. Szintén délutáni fejlemény, hogy – amint a Magyar Hang megírta – sem Szombathy Pál, sem Sztankóczy András nem folytatja a munkát a cégnél, miután a szerkesztőség lényegében elfogyott.

(via HVG)

Címlapkép: felhasználva az Index engedélyével