Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

A köztévé egyik legfontosabb dolga járvány idején: a független portálokat ekézni, mert pénzt gyűjtenek

A kormánytól független híroldalakat állította pellengérre a kormánypárti média, miután többek között az Index és a 444 is adománygyűjtő üzeneteket tett ki a napokban saját felületeire, hogy közönségük segítsen átvészelni a koronavírus miatt várható gazdasági lassulás miatti időszakot, ami valószínűleg érzékenyen fogja érinteni az információátadásban egyébként kulcsfontosságú hírportálok működését is.

A Magyar Nemzetben Bayer Zsolt még hétfőn rongyolt bele a népszavás Hargitai Miklóstól elkezdve az Indexen át a Magyar Narancsig a független sajtóba a koronavírusról szóló cikkeik miatt.

A köztévé kedd esti híradója álhírgyártással vádolta a 24.hu-t is, miután a portál újságírója szembeállította Orbán Viktor hétfőn, a Parlamentben elhangzott mondatait – miszerint a koronavírus kiszűrését nem segíti elő a több tesztelés – a WHO igazgatójának szavaival, aki azt üzente kedden a hatóságoknak, hogy teszteljenek minél többet (az alábbi videón 27:56-tól):

Híradó, 2020. március 17. 19:30

Híradó, 2020. március 17. 19:30

A HVG-t pedig amiatt vádolták álhírterjesztéssel, hogy beszámoltak Áder János beszédéről, és a címben nem szó szerint, hanem csak tartalmilag idézték.

Szerdán pedig arról közölt riportot az M1 , hogy pénzt gyűjt a 444.hu és az Index, erősen azt sugalmazva, hogy még véletlenül se merjen nekik senki adni egy fitynget sem, mert „rémhíreket terjesztenek”.

Egészen pontosan az Origo szóhasználatát idézve úgy fogalmaztak:  ” olyan helyzetben tarhálnak az emberektől, […] amikor súlyos gazdasági nehézségekkel kell majd mindenkinek szembenézni”.  Majd rögtön hozzátették:

„A kormányzat szerint pedig éppen ezek a portálok azok, amelyek rémhírekkel igyekeznek növelni olvasóik számát.”

Az Indexet – hirtelen a Médiatanács hatásköreit magának érezve – hahtásvadászattal vádolta az összeálításában a köztévé, a 444 szavahihetőségét pedig úgy igyekezett cáfolni az M1, hogy az operatív törzs emlékezetes vasárnapi sajtótájékoztatójáról – ahol kérdezni szeretett volna a 444 újságírója, ám Kovács Zoltán államtitkár letorkolta – egy erősen megvágott, manipulatív riportot közöltek. Csak Kovács Zoltán dörgedelmes kioktatása került bele a híradásba, az azonban már teljesen kimaradt, hogy Czinkóczi Sándor a 444-től azt a teljesen jogos kérdést tette fel, hogy pontosan milyen protokoll mentén tesztelték koronavírusra Pintér Sándor belügyminisztert, az egészségügyi dolgozókat pedig milyen szemponton alapján nem.

Az alábbi videón 07:53-tól látható az M1 anyaga:

HÍRADÓ, 2020.03.18-i adás

null

Nemcsak az Index és a 444 kér olvasói támogatásokat egyébként, de mi, a Mérce is. A mi működésünket kizárólag olvasói kisadományok fedezik, így nekünk különösen fontos lesz az olvasóink további bizalma és támogatása.

Ha minket támogatnál, ide kattintva tudod megtenni!