Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Végrehajtási eljárás indult a 168 Óra kiadója ellen

Végrehajtást rendelt el Dévényi Norbert közjegyző a 168 Óra hetilapot megjelentető Telegráf Kiadó Kft. ellen – értesült a Media1. A végrehajtás ténye az október 9-i Cégközlönyben is látszik, azt október 7-i hatállyal rendelte el az esztergomi közjegyző – írja a lap.

Minden valószínűség szerint egy fizetési meghagyási eljárás fordult át végrehajtásba a kiadónál, és valószínűleg nem ez lesz az egyetlen ilyen jellegű kereset a cég ellen. Lakner Zoltán, a lap korábbi főszerkesztő-helyettese facebook-posztjában jelezte 4 napja, hogy végrehajtási eljárást fog kezdeményezni az elmaradt bérkifizetések miatt, de ugyanezt jelezte Sándor Erzsébet és Tamás Ervin a Népszabadság volt főszerkesztő-helyettese, akik mind a 168 Óra külsős munkatársai voltak. Kommentekből pedig arra lehet következtetni, hogy még ennél is nagyobb lehet a ki nem fizetettek köre. Lakner Zoltán így számolt be Facebook-oldalán a helyzetről:

„Nagyon komolyan gondolom, hogy az embernek időnként tovább kell lépnie, még ha fájdalmas is, azonban vannak helyzetek, amikor fogva tart a múlt. Ez esetben nem is annyira lelkileg, hanem a legföldhözragadtabb anyagi értelemben.

A 168 Óránál október 11-ig álltam munkaviszonyban, az utolsó munkában töltött napom szeptember 30-a volt. A távozásomról az addigi főszerkesztő leváltása miatt döntöttem, ahogyan ezt korábban nyilvánosan is jeleztem. Hogy a kollégáimat mennyire nagyra tartom, ezt szintén többször megírtam, most is így gondolom.

Másfelől viszont a lap kiadója, a Telegráf Kft. a mai napig nem fizette ki az elmaradt több havi munkabéremet, amibe beletartozik még a júliusi munkám utáni fizetés is. Ez a tartozás tehát akkor kezdett halmozódni, amikor még nem állt szándékomban eljönni a laptól.

Mindeddig egyedül azért nem indítottam felszámolási eljárást a cég ellen, mert van még olyan követelés, amire vonatkozóan a felszámolási ok beállta egyelőre csak részleges, s nem tételenként külön-külön kívánok eljárni. (Mivel a felszámolás egy jogi eljárás, csakis a saját ügyemről tehetek nyilatkozatot.)

A Telegráf kft.-t ügyvédem többször felhívta arra, hogy teljesítse kötelezettségét, ami azonban az ismétlődő, a fizetési kötelezettséget szóban teljes mértékben elismerő ígéretek sora ellenére mindeddig nem történt meg. (A legutóbbi ígéret erre a hétre vonatkozott, ezért írom ezt a posztot a pénteki banki zárás után.)

A Telegráf Kft. arról is tájékoztatást kapott, hogy a felszámolási eljárás, illetve az ügy – ezúton perfektuálódó – nyilvánosságra hozása is bekövetkezik, ha továbbra sem fizetik ki, ami egy munkavállalónak jogszerűen jár.

Az összes követelés hatályosulása pillanatában minden lehetséges jogi lépést megteszek, hogy a patthelyzetet – ha akkor még mindig fennáll – megszüntessem.”

A Media1 azt is megírta, hogy „az Opten céginformációs rendszer adatai alapján Grünzweig Gábor Viktor váltotta Neuman Pétert, a 168 Óra hetilapot kiadó Telegráf Kiadó Kft. ügyvezetői posztján szeptember 23-i hatállyal. Neuman Péter másfél éven át volt a cég ügyvezetője. ”

Mint ahogy mi is megírtuk egy hónapja, szeptember 10-én felmondott a 168 óra teljes vezetősége, a lap főszerkesztője és helyettesei is. Szakmai pletykák szerint Tóth Ákos főszerkesztő távozása nem volt váratlan. A lap vezetősége és a kiadó között fennálló ellentétekről már hónapok óta hallani lehetett. Az azonban még így is meglehetősen szokatlan volt, hogy az önkormányzati kampány véghajrája előtt, egy időben távozik egy politikai-közéleti lap főszerkesztője és két főszerkesztő-helyettese.

Tóth Ákos akkor posztjában ”a lap tulajdonosaival fennálló föloldhatatlan ellentétekre” hivatkozott felmondása kapcsán, továbbá közölte azt is, hogy helyére Rózsa Péter, a Klubrádió eddigi főszerkesztő-helyettese lép majd.

A Media1 a mostani végrehajtás kapcsán is kereste Rózsa Pétert, de ő nem kívánt a lapnak nyilatkozni, és a kiadóhoz irányította őket.

A 168 Óra kiadójának többségi tulajdonosa a Brit Media Kft, ami mögött az a Brit Europe Foundation áll, amely kapcsolatban van a Köves Slomó vezette Egységes Magyarországi Izraelita Hitközséggel. Köves Slomó egyébként épp a tavalyi országgyűlési választások idején állt ki nyíltan a fideszes Hollik István mellett, a lap tulajdonosi körének szövevényes összefonódásairól pedig az Átlátszó írt korábban, igen alaposan.

Kérdéses, hogy az anyagiakkal jól ellátott Köves Slomoék meg akarják-e menteni a 168 Órát, és ha meg akarják, akkor ezért milyen árat hajlandóak fizetni.

Olvass tovább!