Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Távozik a 168 Óra főszerkesztője és két helyettese a lap éléről

„Ma bejelentettem, hogy október elsejétől távozom a 168 Óra szerkesztőségéből” – írja Facebook-oldalán Tóth Ákos, a 168 Óra főszerkesztője. Tóth hozzátette azt is, hogy két helyettese, Lakner Zoltán és Krajczár Gyula is távozik a lap éléről.

Tóth Ákos posztjában ” a lap tulajdonosaival fennálló föloldhatatlan ellentétekre” hivatkozik, továbbá közölte azt is, hogy helyére Rózsa Péter, a Klubrádió eddigi főszerkesztő-helyettese lép majd.

Tóth Ákos 2016 tavaszán az akkor még éppen nem bezáratott Népszabadság  főszerkesztő-helyettesi posztjáról váltott a 168 Óra élére, miután a lapot 27 évig vezető Mester Ákos főszerkesztő nyugdíjba vonult.

Tóth Ákosnak óriási szerepe volt abban, hogy a 168 Óra dinamikusabb, frissebb, szakmailag magas színvonalú és míves hetilappá avanzsált, amely érzékeny írásaival közelebb hozta olvasóihoz Magyarország problémáit. A távozó főszerkesztő hosszú írásban méltatta szerkesztőségét. Többek közt így fogalmazott:

„Amikor e lapot átvettük, benyomásom szerint fáradt volt, csüggedtséget sugárzott, viszont valóban otthonosságot adott olvasóinak, méghozzá a megszokottság otthonosságát: a mindig minden ugyanaz otthonosságát, a mi mindig mindenről ugyanazt gondoljuk, mert egy nyelven beszélünk otthonosságát. Ez a kényelem előbb-utóbb megszokáshoz, rutinhoz, közhelyekhez vezet. Magam arra szegődtem, hogy ennek hadat üzenjek, ami konfliktusos, nehéz és hosszú folyamat volt, embert próbáló nekem és a szerkesztőségnek egyaránt. Hiszen ez olyan folyamat, amelynek keretében le kell számolnunk illúziókkal, hagyományokkal, beidegződésekkel, s ez önreflexív munka, olyan, amelynek keretében folyamatosan megkérdőjelezünk és megvizsgálunk mindent, amit korábban szilárd pontnak hittünk. Magunkat, saját munkásságunkat is. Vannak, akik erre az önreflexióra képtelenek – ők, bármilyen fájdalmas is volt ez, már nem tartoznak ehhez a közösséghez.

Így formáltuk át szép lassan és közösen ezt az újságot. Megpróbáltuk egyfajta műhellyé tenni, ahol jó érzés gondolatokat cserélni, ahol senkinek nem kell tartania attól, ha másként lát dolgokat, mint a többség, mert a véleményét ugyanolyan alaposan megrágjuk, mint a sajátunkét. Ahol különböző, de értékrendjükben nagyon is egymáshoz tartozó emberek dolgoznak, olyanok, akik szeretik a valóságfeltárás mindennél izgalmasabb kihívásait, és harcolnak minden leegyszerűsítés ellen, mert ez a világ igenis bonyolult, talán most még bonyolultabb, mint valaha. Így vált ez a közösség szellemi műhellyé.”

Tóth Ákos teljes bejegyzése itt olvasható:

Szakági pletykák szerint nem váratlan Tóth Ákos távozása, a főszerkesztő és a lap vezetősége közt fennálló ellentétekről egy ideje hallani lehetett. Az azonban még így is meglehetősen szokatlan, hogy az önkormányzati kampány véghajrája előtt, egy időben távozik egy politikai-közéleti lap főszerkesztője és két főszerkesztő-helyettese.

A 168 Óra többségi tulajdonosa a Brit Media Kft, ami mögött az a Brit Europe Foundation áll, amely kapcsolatban van a Köves Slomó vezette Egységes Magyarországi Izraelita Hitközséggel. Köves Slomó egyébként épp a tavalyi országgyűlési választások idején állt ki nyíltan a fideszes Hollik István mellett, a lap tulajdonosi körének szövevényes összefonódásairól pedig az Átlátszó írt korábban, igen alaposan.

Olvass tovább!