Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 1-2 legfontosabb cikkéről a Mércén. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Mentősofőröket kényszerítene mentőápolói munkára a mentőszolgálat

A 24.hu információi szerint az Országos Mentőszolgálatnál (OMSZ) több mentősofőrnek azt mondták, amennyiben önköltségen elvégeznek egy ápoló-szakápoló OKJ-s képzést, akkor magasabb fizetési kategóriába kerülnek.

Csakhogy mint kiderült ilyen automatikus átsorolást nem lehet végezni, így új, mentőtechnikusi szerződést kéne kötni. Az új szerződésbe viszont az OMSZ rögzítené, hogy az egyébként nem csupán autóvezetői, hanem a mentés kisegítő feladatokat is ellátó mentősofőröknek havi legalább egy alkalommal, 12 órában mentőápolóként is kell dolgozniuk.

A 24.hu cikke szerint pedig a legalább szó elég fontos, ugyanis a munkaerőhiány miatt sok mentős attól tart, a sofőröket arra akarják kényszeríteni – a munkaszerződés elfogadása után legálisan – hogy a hiányzó szakembereket pótolják majd.

A Magyarországi Mentődolgozók Szövetségéhez a következő sorokkal fordult egy elkeseredett életmentő:

Sokan vagyunk, akik nem akarnak ápolóként dolgozni, de gépkocsivezetőként legjobb tudásunk szerint kivesszük a részünket az ellátásból. Én személy szerint 30 éve vezetek, balesetet nem okoztam, ezt szeretem és tudom is csinálni. Most kényszeríteni akarnak olyan dologra, amiben nem vagyok jó. Mert amennyiben nem teszek eleget a feltételeknek, visszasorolnak „D” kategóriába. Ez az életpályamodell? Becsapva érzem magam, mert az ápoló bajtársaknak nem kell hivatásos jogosítvánnyal, PÁV 1-gyel és hivatásos vezetési gyakorlattal rendelkezniük ahhoz, hogy megtarthassák fizetési kategóriájukat.

A 24.hu-nak nyilatkozó Kusper Zsolt mentős szakszervezeti vezető szerint a 12 órás mentőápolói feladatra vonatkozó kitétel teljesen felesleges az új  szerződésben, ha valóban csak az a cél, hogy a képzettebb gépkocsivezetők magasabb fizetési kategóriába kerüljenek. Kusper szerint statisztikai bűvészkedés is lehet a háttérben, ugyanis az új szerződést megkötök a statisztikákban gépkocsivezetőként és mentőápolóként is feltüntethetők lesznek, így úgy állítható majd be, mintha javult volna a mentős állomány létszáma, miközben nem történt változás.

FRISSÍTÉS (05.18.)

Az Országos Mentőszolgálat állásfoglalása:

Az Országos Mentőszolgálat egyetlen mentőgépkocsi-vezetőjét (mi nem sofőröket, hanem mentőgépkocsi-vezetőket alkalmazunk) sem kényszeríti ápolói munkára. Munkáltatóként ez nem is áll érdekében, hiszen mentőápolói munkakörben sokkal jobb a munkaerő-ellátottságunk, azaz nagyobb szükségünk van a mentőgépkocsi-vezetői létszám növelésére. Az 5.4 vagy 5.5 mentőápolói végzettséggel rendelkező mentőgépkocsi-vezetők saját érdeke, hogy szolgálati idejük egy részében mentőápolói munkakörben dolgozzanak, hiszen a jogszabályok alapján kizárólag ebben az esetben kaphatnak magasabb (D helyett E fizetési kategória) illetményt. A Magyarországi Mentődolgozók Szövetsége (MOMSZ) immár sokadszor vezeti félre a mentők, a mentőmunka iránt érdeklődő közvéleményt, amit felelőtlenségnek és elfogadhatatlannak tartunk.

Forrás: 24.hu
Olvass tovább!