Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 2-3 legfontosabb cikkéről. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Al Jazeera: a magyar közmédia két munkatársa is elismerte, irányított rendszerben kell gyártaniuk a híreket

A magyar média helyzetéről sugárzott rövid riportot az Al Jazeera televízió angol adása szombat reggel. Ebben sikerült anonim körülmények között megszólaltatni a közmédia két munkatársát is, akik arról számoltak be: kézi vezérléssel, és egyszerű másolással működik jelenleg a kormányzati propaganda.

Az egyik forrás szerint ez munkája során egyre látványosabban jelentkezett. Az Al Jazeera műsorában azt állítja, véletlenül megkapott például egy olyan, a feletteseinek szóló levelet, amelyben a Miniszterelnökségről azt kérik, minél többször hangozzon el Soros György neve az adásokban, minden Soros Györgyről szóló hírt olvassanak be, ha lehet, tegyék bele a “migráns” és a “balliberális” szavakat is.

A műsor egyébként emlékeztet, hogy a magyar média több mint 60 százaléka már fideszes kezekben van: Orbán Viktor 14 szövetségese közösen 20 tévécsatornát, 11 rádiócsatornát, és közel 500 újságot birtokol. Emellett ott van még a közmédia, amelynek két alkalmazottja is kitálalt.

Az egyik alkalmazott azt nyilatkozta, bármilyen kérdés, amely a belpolitikához kapcsolódik, erősen be van korlátozva, semmi rosszat nem lehet írni a kormányról, a politikailag érzékeny ügyekről pedig központi utasítások szerint kell beszámolni.

“Ezt nem rakhatjuk be a hírekbe, Orbán Viktor ellen szól” – az egyik közmédiás orgánum főszerkesztőjének ilyen tartalmú utasításai gyakoriak az adásban elhangzó vallomások szerint.

A sajtószabadság helyzetét példázandó, a műsor közli azokat a felvételeket is, amelyeken Kovács Zoltán kormányszóvivő kivezettetéssel fenyegeti az Al Jazeerának riportozó Daniel Nolant. Nolan a Kormányinfón próbált kérdéseket feltenni Kovácsnak, de erre nem kapott lehetőséget – az újságíróval készült interjúnkat itt olvashatjátok.

Frissítés: 13:45

Felkerült az Al Jazeera angol nyelvű csatornájának honlapjára is a magyar médiahelyzettel foglalkozó adás. A Magyarországot érintő részt 13 perc 45másodpercnél kezdődik az alábbi videón.

(Kép: MTI, Máthé Zoltán)

Olvass tovább!