Hogy ne maradj le, értesítünk a nap 1-2 legfontosabb cikkéről a Mércén. Jöhet?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Itt a Stop Soros, de nincsen olyan civil szervezet, amire érvényes lehet

Megjelent a Stop Soros névre keresztelt törvénycsomag teljes szövege, amiben pontosan olyan hajmeresztő állítások vannak megfogalmazva, amilyenekre számítani lehetett.

Az első, és legfontosabb következtetés a Stop Soros törvénycsomag szövegét olvasva az, hogy ez jelenleg semmilyen, Magyarországon legális módon működő civil szervezetre nem vonatkozik.

Ugyanis szinte minden benne foglalt következmény és szabály olyan szervezetekre vonatkozik, amelyek az illegális migrációt (azaz olyan személy Magyarországra történő belépését, átvételét vagy tartózkodását, akinek menedékkérelme el lett utasítva) szponzorálja, vagy bármely más módon támogatja.

Ez pedig az embercsempészet kategóriája.

Az embercsempészet a hatályos magyar Büntető Törvénykönyv szerint: „Aki államhatárnak más által a jogszabályi rendelkezések megszegésével történő átlépéséhez segítséget nyújt, bűntett miatt egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.”

Ha pedig bármely személyt vagy szervezetet embercsempészettel vádolnak, az ellen büntetőeljárást kell indítani, nem pedig egy teljesen új, jogilag homályos törvénycsomaggal regisztrációra és plusz adó befizetésére kötelezni.

Innentől kezdve bármely legálisan működő magyarországi szervezetnek elvileg mentesnek kellene lennie a Stop Soros törvénycsomagban megfogalmazott pontok többsége alól, a tervezet maga pedig üres propaganda, ami más célt nem tud szolgálni, mint egy civil szervezetek elleni újabb gyűlölethullám keltését.

De tegyük fel, hogy valahogy mégis rá tudnák bizonyítani valamelyik olyan civil szervezetre, amelynek a tevékenységét veszélyforrásként értékeli a kormány, hogy támogatja vagy támogatta az illegális migrációt (de ennek ellenére nem vádolták meg embercsempészettel). Ebben az esetben súlyos következményekkel kellene szembenéznie annak a szervezetnek, amelyet az illegális migrációt támogató szervezetek listáján való regisztrációra köteleztek.

  1. Azok a szervezetek, amelyek bevételének több mint a fele külföldi forrásból származik, nem jegyeztethetnék be magukat közhasznú alapítványként: ez egyrészt azzal járna, hogy nem szerepelhetnének az adó 1 százalékára jogosult szervezetek között. Másrészt valószínűleg adományoktól is elesnének, mert ebben az esetben az adományozó nem hívhatna le adókedvezményt az elutalt adománya után – ezzel valószínűleg csökkenne az adományozási kedv. Nem utolsó sorban pedig minden elveszített bírósági eljárás után ki kellene fizetniük a bírósági illetéket, ami egy sima sajtóhelyreigazítási per után is kb. 70 ezer forint. De egy magasabb költségű per után ennél sokkal magasabb összeg is lehet.
  2. Minden külföldi forrásból származó bevételük (persze az sem világos, hogy hogyan lehet megállapítani, hogy egy összeg külföldről származó bevétel-e) után 25%-os illetéket kellene befizetniük az államnak, mivel „Magyarország határai védelmére a költségvetésből több száz milliárd forintot áldoz. Mindazon szervezetek, amelyek a migrációt segítik a költségvetésnek kárt okoznak.” Ezt a kárt pedig az államnak valahogy be kell hajtania.
    Sok civil szervezet kénytelen pályázati pénzekből fenntartani magát, mivel nem kapnak ahhoz elegendő magánadományt, hogy működésüket abból normálisan tudják finanszírozni, és nyilván az államtól sem kapnak támogatást – maradnak tehát a „külföldi pénzek”.
  3. Gyakorlatilag bárkit, akit az illegális bevándorlás támogatásával megvádoltak, kitilthatnak az ország egyes területeiről, vagy akár egész Magyarország területéről is: ehhez egy teljesen új jogintézményt, az idegenrendészeti eljárást hoznák létre, mivel a kitiltás – amely következményeiben teljesen azonos az új intézménnyel – büntetőjogi kategória.
    A törvénycsomag szövege szerint „Elrendelhető a távoltartás azokkal szemben, akik az illegális migránsok Magyarországra történő jogszerűtlen belépését és tartózkodását segítik, vagy akik ezen szervezeteket finanszírozzák.” Röviden: ha például akár a Helsinki Bizottság vagy a Társaság a Szabadságjogokért jogvédő szervezetekre valahogy rá tudnák húzni az illegális migráció támogatásának vádját, bármely ott dolgozó magyar állampolgárt is kitilthatnának Magyarország területéről.

Az utolsó pont külön szépsége, hogy a kitiltás fölött a belügyminiszter rendelkezik, aki 2018 áprilisától valószínűleg Kocsis Máté lesz. Az a Kocsis Máté, aki például előszeretettel tiltott ki hajléktalan embereket kerületének közterületeiről.

Ezek csak a legsúlyosabb pontjai a Stop Soros törvénycsomagnak, de ezeken felül is számos nehézséget, adminisztratív akadályt görget az általa támadott szervezetek elé: kezdve a listán történő regisztrációtól, a tevékenységükről kiadandó nyilvános beszámolókon át a külföldi támogatások külön bankszámlán való vezetéséig.

A tervezet minden pontja mélyen felháborító. Valós következményei normál esetben nem lehetnek, miközben megint az adófizetők pénzét fecsérelik a gyűlölet és ellenségeskedés táplálására. Pedig már azt is tudjuk, hogy a sok migrációellenes propaganda közepette fű alatt be is telepítettek majdnem annyi bevándorlót Magyarország területére, mint amennyit az uniós kvóta követelt volna.

Végezetül álljon itt a tervezet egyik legszebb mondata:

„ A migrációt támogató szervezetek társadalmi felelősségvállalásának érvényre juttatása, valamint a lakosság összetételének, kulturális, nyelvi és vallási megváltoztatására irányuló törekvések megakadályozása érdekében a javaslat a migrációt támogató szervezetek illetékfizetési kötelezettségét írja elő.”

Tehát a lakosság „összetételének, kulturális, nyelvi és vallási megváltoztatására irányuló törekvéseket” meg kell akadályozni. Kik is voltak azok, akik korábban ennyire nyíltan kiálltak az etnikai homogenitás megőrzésének fontossága mellett?

Olvass tovább!