Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Sorra mondanak fel a belarusz állami média műsorvezetői

Fehéroroszország Sorra hagyják ott az állami tévéadók munkatársai, közismert médiaszemélyiségek a munkahelyüket, többé nem akarnak a hazugságokat és kormánypárti propagandát terjesztő szereplőknek dolgozni.

„Otthagytam a kedvenc állásomat. A tévé számomra gyerekkori álom, szóval a csatorna elhagyása nem volt egyszerű. De mégis hogy maradhattam volna adásban? Hogy nézzek a gyerekem szemébe, ha majd tíz év múlva a lányom megkérdezi, hogy mit csináltam augusztus 9-10-én? Mégis mit? Mégis hogy tudnék szerepelni így a tévében? Büszkének kéne lennem a szakmámra, nem szégyenkezni miatta”

– mondta el Tatjana Barodkina műsorvezető, aki elmondása szerint akkor döntötte el, hogy felmond, amikor egy hírbemondó munkatársa azt mondta, sajnálja a rohamrendőröket. Barodkina az STV állami tévén futó reggeli műsor egyik arca volt, leginkább „Reggeli három főre” szekciójának műsorvezetőjeként ismerik.

„Kevesen engedhetik meg maguknak, hogy felmondjanak, mert valamit enniük kell. Viszont így is kiadnak közleményeket! Higgyék el, bőven vannak, akik nem értenek egyet. (…) A férjem kimegy tüntetni minden nap, majd hazajön, ezek után nem mondhatom a képernyőn azt az embereknek, hogy milyen jó az élet nálunk és milyen jó enni.”

Felmondott Jekatyerina Vodanoszova, a Belarus 3 csatorna egyik kulturális programjának műsorvezetője is.

„El sem tudom képzelni, hogy hogy lennék képes szeptemberben az új évad forgatásának kezdetekor beülni egy autóba, amin az állami tévék logói vannak, amelyek számomra és minden igaz ember számára a hazugság, maradiság, düh, sötétség és valótlanságok szimbólumai”

– írta Vodanoszova Facebook-oldalán.

A belarusz Védelmi Minisztérium Belarus 1 állami tévében sugárzott Arsenal című műsorának műsorvezetője, Vlagyimir Burko is benyújtotta felmondását.

„Soha, a legrosszabb rémálmomban sem gondoltam volna, hogy a katonákat és a felszerelést, amiről beszéltem, a saját népem ellen fogják használni. Az ország civil lakossága, nők és – Isten ments – gyerekek ellen.”

Még a korábbi fő propagandisták közül is volt, aki otthagyta állását: így tett Sziarhej Kazlovics, a Belarus 1 eddigi hírszerkesztője is, akinek utolsó szerkesztett műsora éppen Lukasenka győzelméről és az „agresszív fiatalokról” szólt.

Felmondott Vera Karetnyikova, a Jó reggelt, Belarusz műsorvezetője is, ő Instagramon jelentette be döntését:

(Belsat)