Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

3 nap alatt 7 ponttal csökkent a különbség a Nézőpont furcsa kutatásaiban Tarlós és Karácsony között

Több portál is beszámolt róla, hogy a Nézőpont Intézethez tartozó Közvéleménykutatók.hu szervezésében mutatták be utolsó kutatásaikat a közvélemény-kutató intézetek. Itt mutatta be maga a Nézőpont Intézet is saját utolsó kutatását.

Eszerint a kutatás szerint 6 pont a különbség Karácsony és Tarlós között. Ez már csak azért is érdekes, mert a Nézőpont korábbi hétfőn megjelent kutatása szerint még 13 pont volt a különbség. De ennél is sokkal érdekesebb az adatfelvétel ideje. Ugyanis az október 4 és 9 között felvett felmérés mutat 6 százalékpontos különbséget, míg a 13 pontos különbséget mutató felmérés adatait október 3. és 6. között vették fel. Tehát a két kutatásban volt 3 nap átfedés, mégis radikálisan más eredményt hoztak ki.

Érdekes megnézni egyébként azt, hogy míg a közvéleménykutatok.hu-n a ma kijött kutatásra 750 fős minta van írva, addig az alá feltöltött prezentációban már 1200 fős mint a szerepel. A hétfőn kijött kutatás egyébként 500 fős volt.

Török Gábor posztja alatt egyébként Nagy Dániel a Nézőpont elemzője próbált magyarázatot adni a nagy különbségre:

Augusztus óta publikálunk adatokat, az alapján látszik a kampány dinamikája. Eleinte 8 százalék volt a különbség, ez kúszott fel 18-ra, de miután elmúlt a Karácsony-hangfelvétel hatása, visszaállt a különbség.

Egyébként érdekesség, hogy míg korábban a Nézőpont összes kutatását kiküldték a sajtónak és azokat az MTI rendre feldolgozta ez most elmaradt, csupán a konferenciákról szóló tudósításokba kerül be a szorosabb eredményről szóló kutatás.