Egyre nagyobb bajba kerülnek az autós futárok, figyelmeztet közleményében a Magyar Országos Futár Képviselet. A szervezet szerint az egyre növekvő benzinárak miatt az amúgy is sokkal nagyobb költségeket vállaló autós futároknak lassan nem éri meg gépkocsival házhoz szállítani.
Elek Attila, a Magyar Országos Futár Képviselet elnöke szerint a sokéves tapasztalatok azt mutatják, hogy egy főállású autós ételfutár évente 30-50 ezer kilométert megy városban. Ez a futár üzemmód sokkal jobban megterheli a gépkocsikat, mint egy átlagos autósét. Az elnök becslése alapján a naponta 100 önindítózás, rengeteg föl-, leváltás miatt a szervizköltségek 10 Ft/km-re jönnek ki.
Az 500 Ft felé arasztoló üzemanyagár miatt lassan már nem marad annyi árrés a szállításokon, hogy a minimálbért kitermeljék maguknak az autós futárok
– írják a közleményben.
A képvsielet szerint a helyzetet súlyosbítja, hogy a megbízók a díjakat nem emelik már évek óta. Ilyen helyzetben előfordulhat, hogy drasztikusan csökken az autós futárok száma, így maradnak a kerékpáros és robogós futárok.
A Magyar Országos Futár Képviselet tárgyalásokat sürget a megbízók és a futárok között a helyzet megoldása érdekében. A költségek emelkedése minden járműtípussal szállító futárt érint. A rendszerben nincs biztosítva az inflációt követő emelés, Elek Attila azonban ezt a témát is bevonná a tárgyalásokba.
Korábbi cikkünkben már bemutattuk a Magyar Országos Futár Képviseletet. A szervezet célja, hogy a haknigazdaság kiszolgáltatott alkalmazottjai számára érdekképviseletet biztosítson, én hatékony kommunikációt hozzon létre a munkavállalók és a munkáltatók között. A platformgazdaság jelenségével is részletesen foglalkoztunk , valamint annak a munkásokra gyakorolt kizsákmányoló hatásával. Miközben az iparági vállalatok a foglalkoztatás szabadságával kecsegtetik a dolgozókat, valójában tetemes profitot termelnek a munkások munkaidejének és egészségének kisajátításával és a vállalt kockázatok áthárításával.