Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

A Fővárosi Törvényszék ítélete szerint jogszerű volt a Klubrádió kizárása a frekvenciapályázatból

Csütörtökön hirdetett ítéletet a Fővárosi Törvényszék a Klubrádió frekvenciájának ügyében. Az ítélet szerint a Klubrádió Zrt. által benyújtott rádiós pályázati ajánlat súlyos önellentmondásokat tartalmazott, valamint jogsértő állapotot is megállapítottak a cég pénzügyi helyzetével kapcsolatban, melyre a médiavállalat könyvvizsgálója előzőleg figyelmeztette a rádió vezetését, ám az mégsem gondoskodott a törvényes állapot helyreállításáról, derül ki az ítéletből.

Ennek fényében a bíróság kijelentette, a médiahatóság teljesen jogszerűen zárta ki a rádiót a Budapest FM 92,9 MHz rádiós pályázatból. A Klubrádió fellebbez a Kúriánál az ügyben.

Dr. Rácz Krisztina, a három fős bírói tanács elnöke elmondta, ha egy cég saját tőkéje negatív, az nem felel meg a törvényes működésnek. Így volt ez a Klubrádió esetében is, ahogy azt a cég könyvvizsgálója korábban megállapította. A bírónő továbbá azt is elmondta, hogy olyan súlyos ellentmondásokat találtak a Klubrádióval kapcsolatban, mint hogy egy műsor eredeti adása hosszabb volt, mint annak ismétlése, ami ,,értelmezhetetlenné teszi a rádió műsorrenddel kapcsolatos vállalásait”.  Az ítéletben a Klubrádiót a perköltség viselésére kötelezték.

Az ügyben Arató András, a Klubrádió elnöke is megszólalt a rádió oldalán. Szerinte nem meglepő a Törvényszék döntése, úgy véli pártszolgálatos bíróságok vannak.

,,Ha volt is kételyünk reggel ezzel kapcsolatban, hogy létezik maradéka a tisztességes bíráskodásnak, most bebizonyították, ez tévedés. Ma jogszolgáltatásra akkor van valakinek lehetősége, ha megfelel a párt irányvonalának”, mondta Arató.

A Klubrádió oldalán olvasható, hogy az alperes képviselője a bíróságon megkérdőjelezte azt is, hogy lehet-e üzleti tervben a hallgatók támogatására számítani. Arató úgy véli, ezzel ,,arcul köpte a rádió hallgatóinak tízezreit, akik egy évtizede pénzzel járulnak hozzá a rádió működéséhez”.

A Mércén mi  is végigkövettük a rádió frekvenciájának elvételét. A Klubrádió még márciusban nyújtott be keresetet a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) döntése ellen, miután a szerv elutasította a 92,9-es frekvenciáért egyedüliként induló rádió pályázatát azzal az indokkal, hogy a rádió évek óta törvénysértő gazdálkodást folytat, ami miatt bármikor kényszertörlési eljárás indulhat ellene. A másik indok az volt, hogy megállapításuk szerint a pályázat lényegi műsortervi hibákat is tartalmaz. Ezeket a vádakat a Klubrádió akkor tételesen tisztázta és színjátéknak nevezte a Médiatanács pályáztatását. A rádió a bírósághoz fordult az ügy tisztázása érdekében, ám a Fővárosi Törvényszék most az NMHH megállapításainak adott igazat. Mellesleg maga az eljárás megkezdése sem indult zökkenőmentesen, ugyanis mint kiderült, a Médiatanács hazudott a Klubrádió bírósági keresetének továbbításáról.

(Média1, Klubrádió, Mérce)