Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

14 millió forintra büntették a BKK-t, mert olyan jegyet árult, amihez nem volt busz

Tizennégy millió forint bírságot szabott ki a fővárosi kormányhivatal a Budapesti Közlekedési Központra (BKK), mert a társaság úgy értékesített jegyet a repülőtéri járatára április és október között, hogy az a koronavírus-járvány miatt nem is közlekedett – írja az MTI.

A Mércén végigkövettük a reptéri buszjárat jegyértékesítése körüli kálváriát:

A Közlekedő Tömeg egyesület szeptember 28-án tett feljelentést ismeretlen tettes ellen üzletszerűen, jelentős értékre elkövetett csalás bűntette miatt a Budapesti Rendőr-főkapitányságon a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) repülőtéri buszjeggyel folytatott visszaélése kapcsán.

Egy héttel korábban derült ki, hogy bár a koronavírus miatt csökkent a Liszt Ferenc repülőtér forgalma, és ehhez igazodva április elseje óta nem közlekedik a 100E jelzésű járat sem, ami a Deák Ferenc tér és a repülőtér között teremt közvetlen kapcsolatot, továbbra is kapható volt a BKK jegyautomatáiban és mobiljegy alkalmazásában a járat egyedi díjszabású (900 forintos) vonaljegye. Ráadásul anélkül, hogy az utasokat megfelelően tájékoztatták volna arról, hogy a járat, amire a jegyet veszik, nem is közlekedik.

A Közlekedő Tömeg akkor közérdekűadat-igényléssel fordult a BKK-hoz, amelyből kiderült:

április 1. és szeptember 6. között összesen 15.358 darab repülőtéri vonaljegyet adtak el jegyautomatákon keresztül, további 538 darabot pedig a mobiljegy alkalmazáson keresztül.

Ezeket a darabszámokat a 900 forintos árral felszorozva kiderül, hogy több mint 14 millió forintot fizettek az utasok a BKK-nak egy olyan járatért, ami nem közlekedett. A BKK válaszában azt is elárulta, hogy ezeknek a jegyeknek töredékét, alig pár száz darabot váltottak csak vissza a pórul járt utasok.

A BKK végül több héttel az első, kifogást emelő jelzések után szüntette meg a 900 forintos jegyek árusítását.

A kormányhivatal mai közleményében azt írta: a fogyasztóvédelmi eljárás megállapította, hogy a BKK tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben, amely során több mint 14 millió forinttal károsította meg a vásárlókat.

Álláspontjuk szerint a közlekedési társaság akkor járt volna el megfelelően, ha a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és Deák Ferenc tér között közlekedő, 100E jelzésű járat közlekedtetésének felfüggesztésekor a jegyek értékesítését is felfüggesztette volna – tették hozzá.

BKK korábbi tájékoztatása szerint a 100E közlekedésének leállásáról tavasszal tájékoztatták az utasokat, de mivel a leállást rövid időre tervezték, továbbra is lehetett elővételben jegyet váltani a járatra. A félreértések elkerüléséért többek közt a pénztárakban tájékoztatták erről a vásárlókat, július óta pedig a fel nem használt jegyek teljes vételárát visszatérítik. Ennek ellenére az elmúlt fél évben több mint 15 ezren vásároltak repülőtéri vonaljegyet.

A további felesleges vásárlások megelőzéséért október elején (még egyszer, április óta nem járt a busz!) módosították a jegyértékesítő automaták szoftverét, így azóta már nem vásárolható azokban jegy a 100E járatra.

Közölték akkor azt is, hogy a társaság elismeri a felelősségét, a fel nem használt jegyek eladásából származó 14 millió forintot visszatérítik a vásárlóknak, illetve jótékony célra fordítják.

via MTI/Mérce
Címlapkép: MTI/Balogh Zoltán