Koronavírusos betegeket ellátó kórházzá alakítják át a kolozsvári Sala Polivalentă, 2017 óta BT Arena néven ismert multifunkcionális, eseménytől függően eredetileg 7-10 ezer ember befogadására képes rendezvénycsarnokot. Az országban jelenleg mintegy 8000 igazoltan koronavírusos betegről tudnak.
Az aréna 350 ágyas elosztó-, kezelő- és szállásközpont lesz az enyhe koronavírussal küzdő betegek számára. A kritikus állapotú betegeket nem fogják a helyszínen kezelni, őket a tervek szerint más kórházakba szállítják át.
A háromszintes épület átalakításában többek között a helyi és megyei vezetés, a Járványügyi Felügyelet, a Kolozsvári Közegészségügyi Osztály és az Auchan áruházlánc működik közre, a projekt utóbbi kezdeményezésére jött létre. Az Auchan és partnerei közösen szerelik fel az épületet, amelyet a helyi hatóságok bocsátanak számukra rendelkezésre, majd az átalakítást követően kerül a létesítmény az egészségügyi szereplőkhöz, szakorvosokhoz.
„Nagyra értékeljük a kezdeményezést és gratulálunk Auchannak azért, hogy a kolozsvári közösséggel és a hatóságokkal közösen hozzájárul a Covid19-járvány leküzdésére irányuló közös erőfeszítésekhez”
– mondta Mircea Abrudean, Kolozs megye prefektusa.
Ez már az Auchan második ilyen projektje az országban, április elején hasonló, nem kritikus állapotú betegeket ellátó egészségügyi központ létrehozását jelentették be a Bukarest-Ilfov régióban. Ahhoz a projekthez egy 7500 négyzetméteres ingatlant bocsátottak a rendelkezésükre a helyi hatóságok.
„A bukaresti kísérleti projekt tapasztalatai nagyon hasznosak voltak a szervezési folyamatban, a hatóságokkal való együttműködésben és az új partnerek bevonásában, akiknek köszönöm a helyzet és a szükségletek megértését. Ezennel újabb meghívást intézek a vállalatok és üzletemberek számára, hogy csatlakozzanak a projekthez, amelynek célja az egészségügyi rendszer segítése azáltal, hogy enyhítjük a kórházakra nehezedő nyomást.”
– mondta el Ionuț Ardeleanu, az Auchan Retail Romania ügyvezető igazgatója.
Az utóbbi évek alapvető brandépítési stratégiája különböző társadalmi ügyekben is aktívan szerepet vállalni a vállalatok számára, és bár az Auchan romániai leányvállalata most igazán üdvözlendő módon cselekvésbe fogott, legtöbbször az állásfoglalások kifulladnak a hangzatos jelszavak ismételgetésének szintjén.
Korábban más ügyek kapcsán, például a Coca-Cola melegjogok melletti plakátsorozata vagy a Gillette toxikus maszkulinitás elleni reklámja révén többször írtunk erről a jelenségről. További fontos példa a nagyvállalatok által alkalmazott „zöldre mosás”, vagyis greenwashing jelensége, amikor csak szavak szintjén hirdetik a különböző nagyvállalatok a klímaváltozással szembeni fellépést, de valódi lépéseket nem tesznek – utóbbiról a divatipar kapcsán írtunk itt. Mindezen esetekben a társadalmi tudatosság csak egy hamis eszköz a vállalatok számára a profit vég nélküli növeléséhez a saját magukról a fogyasztókban kialakított kép javításán keresztül.