Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Az Origo főszerkesztője nem tudja, ki írta, és ki döntött a Donáth Annát lejárató cikkük megjelenéséről

Donáth Anna, a Momentum EP-képviselője becsületsértés miatt indított pert az Origo és a Ripost ellen, miután az Origo tavaly nyáron „Egy fiatal lány állítja: Donáth Anna szexuálisan zaklatta a Sziget Fesztivál után” című cikkében azzal gyanúsította meg a politikust, hogy rátámadt egy fiatalkorú diáklányra, és szexuális ajánlatot tett neki. A hírportál a cikket a Ripost információi alapján írta meg, amiket a bulvárlap egy „olvasói levélből” szerzett meg.

Donáth szerda reggel a Facebook oldalán jelentette be, hogy jogerős ítélet született a becsületsértési perben, amit egy helyreigazítási per mellett indított a két kormánypárti oldal ellen: a Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság megszüntette az ügyben az eljárást, mivel a nyomozás során végzett adatgyűjtés nem vezetett eredményre. Ez annak köszönhető, hogy

az Origo főszerkesztője, Gábor László tanúként való kihallgatása során arról vallott, hogy nem tudja megmondani, ki írta a Donáthot lejárató cikket, sem pedig azt, hogy ki döntött annak nyilvánosságra hozataláról.

A helyreigazítási per során, amelyet egyébként Donáth másodfokon is megnyert, a Ripost újságírója azt állította, hogy bár személyesen beszélt az olvasói levél meg nem nevezett szerzőjével, „a története valóságtartalmának semmilyen módon nem járt utána”. Az Origo azzal védekezett, hogy ők csak átvették a Ripost cikkét, azonban a bíróság ítélete szerint „az a körülmény, hogy a perben kifogásolt közlések egy olvasói levélből származnak, valamint egy másik sajtószerv cikkének átvétele alapján jelentek meg, nem érintik a sajtószerv helyreigazítási felelősségét, mert a híresztelésért, a mástól származó értesülés továbbadásáért való objektív felelőssége változatlanul fennáll.”

Donáth a becsületsértési ügyben hozott ítélettel kapcsolatban kijelentette, hogy:

„Ennél egyértelműbb bizonyíték nem is kell: az Origo nemcsak hogy nem valódi sajtótermék, de nem is tartja magát annak. Egy olyan „lappá” züllött, ahol a főszerkesztő – aki egyébként a valóságban Rogán Antal minisztériumába jár rendszeres eligazításra propagandaügyben – állítása szerint semmit nem tud az általa vezetett portál ügyeiről, és fél év is kevés volt ahhoz, hogy utánajárjon olyan alapvető információknak, minthogy ki is a lejáratócikk szerzője.”

Donáth teljes posztja itt olvasható:

Korábban írtuk: Nem Donáth volt az egyetlen, akit a tavaly őszi önkormányzati választás előtt hasonló vádakkal illettek. Miután a Borkai-botrány kirobbant, érezhető volt, hogy a kormányoldalon is ezzel a módszerrel próbálnak meg hitelteleníteni egyes politikai szereplőket. Így járt László Imre is, aki Újbuda (akkor még csak) polgármester-jelöltje volt, és akiről a TV2 közölt riportot, amelyben azt állították, évekkel ezelőtt zaklatta szexuálisan egy beosztottját a magánklinikán, ahol orvos-igazgató volt. Az ügyben a TV2, az Origo és a PestiSrácok is pert vesztett.

Az önkormányzati választások után viszont már egy másik DK-s politikus, Gréczy Zsolt került tűzvonalba: róla több történetet is keringettek a sajtóban, köztük azt is, hogy szexuális tartalmú üzenetekkel bombázza a Mi Hazánk parlamenti szakértőjét. Ezzel az üggyel kapcsolatban Gréczy pert nyert a PestiSrácok és  az Origo, mint ahogy a Lokál ellen is egy másik ügyben, ahol a lap azt állította, hogy a politikus „zaklatta, csábította” Zsoldos Gábor dobos élettársát. Gréczy egyébként karácsony előtt lemondott országgyűlési mandátumáról, miután intim fotók kezdtek el róla keringeni a sajtóban.

(24.hu)