Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Bíróság: jogellenesen hozta nyilvánosságra az Origo a rabszolgatörvény elleni tüntetések szervezőinek nevét

Bocsánatkérésre és sérelemdíj fizetésére kötelezte csütörtökön a bíróság az Origót, mert jogosulatlanul hozta nyilvánosságra több személy nevét is, akiket a „sorosista” összeesküvés résztvevőinek állított be – adta hírül a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ).

A két civil aktivista – akik se pártokhoz nem kötődnek, se más szervezetben nem töltenek be vezető szerepet – a túlóratörvény elleni tüntetések előkészítésében vett részt 2018 decemberében. Nevüket, illetve egyikük szakszervezeti tagságát (ami különösen védett személyes adat) az Origo azt követően hozta nyilvánosságra, hogy megszerezte a demonstrációt előkészítő beszélgetés jelenléti ívét. A cikkben – nem meglepő módon – a „titkos megbeszélés” résztvevőit tényszerűen „Soros György magyarországi hálózatának vezetőjeként” emlegették.

Mint azt a két aktivista jogi képviseletét ellátó TASZ írja, a nyilvánosságnak ugyan joga van tudni, hogy kik egy tüntetés szervezői, ez nem jelenti azt, hogy a tüntetés során segítő valamennyi személy neve a nyilvánosságra tartozna.

„A főszervező neve mindenképpen kiderül a rendőrségi bejelentésből, az előkészítésben résztvevők pellengérre állítása viszont megfélemlítő, és csak arra jó, hogy visszatartson másokat a kormánykritikus fellépéstől”

– írja a jogvédő szervezet.

A bíróság mindenben a TASZ-nak adott igazat, így a személyes adatok jogosulatlan kezelése miatt az Origo köteles bocsánatot kérni, az aktivisták adatait törölni, a jogsértést tényét saját felületén közölni, valamint sérelemdíjat fizetni.

A szervezet szerint az Origo jogsértő eljárása ellen azért is fontos fellépni, mert a kormányközeli lapnak nyilvánvalóan az is célja, hogy egyértelművé tegye: nem lehet megtorlás nélkül kormánykritikus megmozdulásokat szervezni.

Nemrég számoltunk be róla, hogy 2019-ben a kormányközeli sajtó ellen indult a legtöbb sajtóper, illetve a legtöbb elmarasztalást is ezen médiumok kapták a bíróságon. Az élen (a 2018-as évhez hasonlóan) az Origo áll 33 darab perrel, melyek közül 25-öt el is veszett, a második helyen a Pesti Srácok végzett 31 perrel, melyből 12-t vesztett el, a dobogó harmadik fokán pedig a TV2 áll, a csatorna 23 pert kapott és szintén 12-t veszített el. A Hír TV a dobogóról épphogy lecsúszva a negyedik helyen végzett 21 perrel és 8 elmarasztalással.

Címlapkép: Markoszov Szergej, Mérce
Olvass tovább!