Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

A Jobbiknak sem fizetett sérelemdíjat a Pesti Srácok, a párt végrehajtást indít

Közleményben jelezte a Jobbik, hogy nem hajlandó sérelemdíjat fizetni a Pesti Srácok két képviselőjüknek, Gyöngyösi Mártonnak és Z. Kárpát Dánielnek,

ezért az érintettek a múlt héten végrehajtást indítottak a magukat sajtóterméknek nevező oldal ellen.

A lapnak 600-600 ezer forintot kellett volna fizetni a képviselőknek, ugyanis még a 2018-as országgyűlési kampányban azt írták mindkettőjükről, hogy többszáz milliós luxusvillákban laknak.

A Jobbik honlapján egyébként külön oldalon listázza a megnyert sajtópereket (különösen szórakoztató és igen olvasmányos a lista, ráadásul folyamatosan bővül!), ezek közt a legutolsó egyébként pont szintén a Pesti Srácokhoz kötődik, akiknek a Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítélete alapján például az alábbi helyreigazítást kellett közölnie:

„Lapunk 2019. március 13-i számában „A magyar kormány stratégiai partnereként pénzeli a Jobbikot a Hankook” címmel megjelent cikkben valótlanul állítottuk, hogy a Hankook pénzeli a Jobbikot.”

Épp tegnap derült ki, hogy Juhász Péter is ötmilliós végrehajtást indított a Pesti Srácok ellen, miután a bíróság által kiszabott összesen 5 millió forintnyi sérelemdíjat a lapot kiadó Insider Media Lapkiadó Kft.-re nem fizette ki határidőre. Néhány órával azután, hogy a sajtóban körbejárt a hír, Juhász azt is jelezte: átutalták neki az 5 milliót. De, mint írta, a végrehajtástól ettől függetlenül még nem állt el, ugyanis a bíróság arra is kötelezi a Pesti Srácokat, hogy tegyék ki a lap főoldalára és tartsák ott 12 napig a helyreigazítást, „illetve illesszék be a mai napig elérhető hazug cikkeikhez is”.

Úgy tudjuk, az ügy, amelyben ötmilliós sérelemdíjat szabott ki a bíróság, azon cikkek kapcsán indult, amelyekben a Pesti Srácok kapcsolatba hozta Juhász Pétert a több alvilági ügyben elítélt Portik Tamással.

Érdemes még megemlíteni e helyt, hogy csak 2018-ban

109 sajtó-helyreigazítási pert vesztett a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2.

Címlapkép: MTI / Koszticsák Szilárd
Olvass tovább!