Félpályás útlezárást tartott reggel fél 7 és fél 9 között a Budakeszi Dugóhúzó nevű civil csoport Budakeszi főútján, hogy felhívja a döntéshozók figyelmét egy húszéves probléma megoldatlanságára – szúrta ki az Index.
A Pest megyei kisváros a kétszer egysávos Budakeszi úton át csatlakozik Budapesthez, amelynek folytatása, a település Fő utcája egyben a Perbál-Zsámbék vonaltól keletre eső terület köldökzsinórja is. Ez az út létfontosságú a régió lakóinak, hiszen ezen az útvonalon érik el (vagy legalábbis szeretnék) a budapesti munkahelyeket, iskolákat és egyéb szolgáltatásokat.
Budakeszin keresztül azonban nemcsak a térség lakossága jár, hanem az M1/M7 autópályák és Észak-Buda között közlekedő, Budaörsöt és a budai hegyvidéket megkerülő autósok is,
így a 15 ezres kisváros főutcája kiterjesztett fővárosi főútvonalként működik, amelyen napi 22 ezer jármű halad át. Viszonyításképp érdemes megjegyezni: ez megegyezik egy mérsékeltebb terhelésű hazai autópálya napi forgalmával.
A helyi ügyekkel foglalkozó budakeszi.blog.hu szerint emiatt a reggeli csúcsidőszakban a budakeszi mellékutcákon is áldatlan állapotok uralkodnak, a főútra képtelenség kihajtani, ami rengeteg balesetveszélyes szituációhoz vezet, a településen belüli gyalogos és kerékpáros közlekedés, illetve a tömegközlekedés is ellehetetlenül.
Az agglomeráció növekedésével évről évre romlik a helyzet, a helyiek szerint azonban a döntéshozók egymásra mutogatnak, illetve olyan megfoghatatlan ígéreteket tesznek, mint például az M0-ás körgyűrű bezárása, elkerülő út építése vagy a településen végigvezetett buszsáv kialakítása.
Ezek azonban csak 5-10 éven belül megvalósítható, illetve egyáltalán nem vagy drágán kivitelezhető megoldások, ezért a helyiek egy egyszerű, de annál nagyszerűbb és olcsóbb megoldást szorgalmaznak: míg a Budakeszin belülről induló és a Telki felől érkező forgalomtól a településen belüli lámpák védik a Fő utcát, addig Páty és Budaörs felől korlátlanul áramlanak be az autók (több mint kétszer annyian, mint a másik irányból).
A Budakeszi Dugóhúzó nemes egyszerűséggel egy zsilipként működő közlekedési lámpával szabályozná a forgalmat, amit csupán megfelelően kell programozni ahhoz, hogy csak annyi autót engedjen a Fő utcára, amennyi a Budakeszi út felé ki is tud folyni a reggeli csúcsban.
„Nem kellene egy kisváros lakóinak az életét megkeseríteni a belső dugók kialakításával, miközben kívülről akadálytalanul ömlenek be az autók.”
– írja a blog, amely szerint a helyiek különböző fórumokon és csatornákon tíz éve bombázzák az illetékeseket, hogy a településhatáron szabályozzák a forgalmat, és ne csak a Budakeszin belüli lámpákkal.