Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Fidesz-közeli vállalkozók gazdagodhattak a gyerekeket célzó marketingkampányon

Fidesz-közeli szakemberek dolgoztak a Kajla kutya kedves kalandjait bemutató, gyerekeknek szóló turisztikai marketingprogramon, szúrta ki a HVG. A projekt valószínűleg százmilliós nagyságrendű reklámkampánnyal és fejlesztésekkel jár.

A Kajla-program lényege egy mobil applikáció, amelyet letöltve a gyerekek játékos feladatok teljesítése közben ismerhetik meg az országot. A Kajla-kaland a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) alá tartozik, reklámkampánya viszont Balásy Gyula cégének, a Lounge Designnek a munkája. Balásyék az első nemzeti konzultáció óta dolgoznak a Fidesznek, az Index tavaly nyáron készített is róluk egy szép körképet.

A HVG információi szerint Kajla internetes honlapjáért, az applikációért és magáért a kölyökvizslás ötletért is az MTÜ tanácsadója, Walton Tamás felelős, aki pedig az Index információi szerint átlagosan félmillió forintért végez „személyi, külső-belső kommunikációs, marketingkommunikációs tanácsadást”. Magáról az MTÜ-ről pedig még annak vezérigazgatója, Guller Zoltán is elismerte, hogy erős szálak fűzik a miniszterelnök lányához, Orbán Ráhelhez.

Hogy pontosan mennyit szakítanak az aranyos gyerekprogramon a Fidesz-közeli vállalkozók, azt a HVG sem tudta kinyomozni; az MTÜ ugyanis közérdekű adatigénylésre sem adta ki a projekthez kötött szerződések adatait, Walton Tamás pedig azt mondta a lapnak, hogy szerződése titoktartásra kötelezi.

A Kajla-program részeként a MÁV ingyen szállította azokat a kisgyerekeket, akik rendelkezdtek egy „Kajla útlevéllel„, valamint a Magyar Posta is térítésmentesen kézbesítette a kiskutya kalandjait promózó képeslapokat. Előbbi vállalat azt mondta a HVG-nek: azért vállalták be az utaztatást, mert a kísérő szülők jegyeivel megtérült számukra a kampány, a posta pedig társadalmi felelősségvállalással indokolta, hogy mintegy 60 millió forintot spórolt rajta a kormány.

Olvass tovább!