Bejelentette győri gyárának bővítését az Audi. Az autógyár az úgynevezett E-transzformáció Projekt keretében új műhelyt és irodaépületet is kap, összesen 41 milliárd forintos beruházással. A magyar állam mindezt 6,4 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatással segíti.
„A projekt fő célja, hogy ezáltal az Audi bővíteni tudja az e-motor-gyártását, szélesítse műszaki fejlesztéseinek kompetenciáit, valamint felkészítse járműgyártását az elektromos korszakra”
– mondta kedden Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. elnöke.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter aki a bejelentéssel kapcsolatos sajtótájékoztatón a kormány képviseletében nyilatkozott, közölte:
„Fontos, hogy legyen tiszta levegő és víz, de fontos az európai versenyképesség is. Olyan környezetvédelemre fókuszáló gazdaságpolitikát fogunk támogatni, ami bár a környezetvédelmet kiemelten kezeli, de nem gyilkolja le az európai ipart, versenyképességet.”
A környezetvédelmi szempontból különös megállapításnak persze voltak már előzményei. Tavaly szeptemberben Szijjártó a magyar és bajor érdekek „maximális egybeesésére” hivatkozva foglalt állást a német autóipar védelmében, illetve az uniós klímapolitika ellen Münchenben.
A külgazdasági és külügyminiszter a bajor fővárosban akkor az Audival és a BMW-vel tárgyalt, akiket biztosított arról, hogy
„Magyarország soha nem fog olyan javaslatokat támogatni Brüsszelben, amely rontaná a német, és ezen belül a bajor autóipar helyzetét”
Tavasszal a magyarok, a csehek, a lengyelek és a németek együtt vétózták meg az EU 2050-es klímacéljait rögzítő tervet (amelyet az Európai Parlament előtte nagy többséggel elfogadott), amely arról szól, hogy az EU szén-dioxid-kibocsátását nullára csökkentsék a klímakatasztrófa elkerülése végett, erről akkor a Mérce is beszámolt.
Május végén Szijjártó Péter újra megismételte elköteleződését a német autóipar támogatása felé, még a klímacélok elérésének rovására is. Akkor a Nemzeti Befektetési Ügynökség járműipari konferenciáján, a befektetők megnyugtatására közölte:
„Magyarország nem támogatja, hogy Brüsszel az autóipar versenyképességét a környezetvédelemre hivatkozva észszerűtlenül korlátozza”.
(hvg.hu, Mérce)