Interjút adott a 168 Óra hetilapnak Kálmán Olga. Amellett, hogy némely részleteket elárult tervéről, azt is kijelentette, vissza tudja venni az oktatás irányítását a kormánytól, mivel amennyiben őt választják most az előválasztáson, és az októberi főpolgármester-választáson is, az
„egyben ítélet lenne Tarlós Istvánról. […] De ha Budapest polgárai megválasztanak egy ellenzéki főpolgármestert, akkor nem teheti meg a kormány, hogy ezt figyelmen kívül hagyja. Egy ekkora politikai legitimációt egyszerűen nem hagyhat figyelmen kívül egyetlen kormányfő sem.”
– vélekedett a jelölt.
A volt televíziós műsorvezető Kálmán, aki csupán június 6-án, az előválasztás előtt közvetlenül vált a Demokratikus Koalíció jelöltjévé, már az eddig két, az előválasztási jelöltek között lezajló vitán is kapott arról kérdést, miért szerepel ígéretei között sok olyan elem, amely most sem Budapest, hanem a kormány hatáskörében van, és még egy megválasztott fővárosi közgyűlési, ellenzéki többség és egy ellenzéki főpolgármester együttesen sem dönthet róla.
Egészen máshogy vélekedik azonban Kálmán Olga és Tarlós István fideszes városvezető a régóta (egészen pontosan 2010 óta) lebegtetett budapesti dugódíj ötletéről. Tarlós már első ciklusa legeleje óta ígéri, hamarosan bevezeti Budapesten a forgalom- és légszennyezéscsökkentő intézkedést, a terv azonban ilyen-olyan indokokkal mindig halasztást nyert. Legutóbb Tarlós úgy nyilatkozott, az októberi főpolgármester- és önkormányzati választások előtt már biztosan nem lesz bevezetve, programjában azonban benntartotta a pontot.
Kálmán Olga viszont most úgy vélte, a budapesti dugódíj bevezetésének sarokfeltétele a főváros körüli, M0-ás elkerülő körgyűrű teljes mértékű befejezése, és szerinte közlekedési szempontból képtelenség addig elgondolkodni az ötleten, ameddig Budapestet nem lehet ingyenes közúti, gyorsforgalmi közlekedéssel elkerülni, éppen ezért pedig az M0-ás autópályadíját is el kellene mindehhez törölni:
„Akkor lehet a dugódíjat bevezetni, ha a város elkerülhető, méghozzá ingyenesen, mert olyan a világon sehol sincs, hogy ingyenesen se megkerülni ne lehessen a várost, se áthaladni rajta. Nem lehet olyat csinálni, hogy fizetős a körgyűrű, és még dugódíj is van. Kellenek a parkolók a város szélén, és a kötött pályás közlekedés is. Az elmúlt években nem törekedtek erre. Pedig erre még uniós források is vannak.”
De Kálmán kapott arról is kérdéseket, mindenben követendőnek, példamutatónak tartja-e a Gyurcsány Ferenc-vezette Demokratikus Koalíció politikai magatartását. Az interjút készítő újságíró felidézte például, hogy Gréczy Zsolt DK-s szóvivő Facebook-kommentben minősítette úgy a 168 Órát, hogy az „hazudik”. Arra a kérdésre, hogy újságíróként és politikusként Kálmánnak az ilyesmi belefér-e, a jelölt diplomatikus választ adott:
„Nem lenne jó, ha a DK bármely politikusának vagy egy másik ellenzéki párt politikusának ehhez hasonló cselekedeteit minősíteném, mert annak az lenne az üzenete, hogy „Kálmán Olga nem ért egyet az őt jelölő párt egyik országgyűlési képviselőjével”, vagy mondjuk „Kálmán Olga nem ért egyet az MSZP politikusával”.
Kálmán Olga indulási bejelentését programjának részleges bemutatása követte múlt hét szerdán. Akkor „Egyenesen Budapestért” című programjának azt a részletét is feltárta, 5 perc alatt időpontfoglalást ígér a budapesti egészségügyi intézményekben és 25 perc alatt ügyeleti ellátást is, hetente takaríttatná az utcákat, és havonta 10 budapesti buszt cserélnek elektromos buszra.
A múlt héten, csütörtökön, az aHang civil mozgalom szervezésében lezajlott előválasztási jelölti vitán ő, Kerpel-Fronius Gábor momentumos, és Karácsony Gergely MSZP-Párbeszéd jelölt is hangsúlyozták, ugyan vannak programjaik között eltérések, de mindannyian egyetértenek abban, hogy Tarlós Istvánnak és a Fidesznek mennie kelle Budapestről, és az ő leváltása kell, hogy legyen a legfontosabb.