Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

Uralja a Facebookot a Fidesz, összeomlott a Jobbik és az MSZP kampánya

Ez a cikk több mint 4 éves.

Toronymagasan mozgósít a Fidesz a Facebookon – derül ki a Médianéző Központ legfrissebb kutatásából, amely a pártok mozgósítási potenciálját vizsgálta az EP-kampány utolsó két hetében, 2019. május 11. és 24. között.

Az ellenzéki pártok közül a Demokratikus Koalíció váltja ki a legtöbb aktivitást a közösségi médiában, a Jobbik és az MSZP kampánya viszont összeomlani látszik.

A kutatás szerint a kampány legintenzívebb, mozgósító időszakában a Fidesz tudta a legtöbb embert aktivizálni. A vizsgált időszakban az összes, 1,1 millió interakció 59 százalékát, vagyis 643 ezer reakciót a kormánypárt generálta a Facebookon.

Ezzel a Fidesz messze kiemelkedik a pártok mezőnyéből.

Az ellenzéki pártok közt a DK viszi a prímet: nem csak megőrizték előnyüket a többiekkel szemben, de még növelni is tudták. Az összes interakció 17 százaléka volt az övék (ami 182 ezer reakciót jelent – messze elmaradva tehát a Fidesztől).

A harmadik helyen viszont a Párbeszéd végzett – ami már csak azért is izgalmas, mert jóval kisebb pártról beszélünk, mint mondjuk a Jobbik, vagy a Párbeszéddel épp kötelékben mozgó MSZP. A Médianéző Központ szerint az, hogy a Párbeszéd 93 ezer reakcióval (ez az összes interakció mindössze 8 százaléka) megszerezte a harmadik helyet, elsősorban nem az ő sikerüknek, hanem a többiek kudarcának tudható be.

A magát fiatalos, modern pártként bemutató, fiatalokat célzó Momentum mindössze 35 ezer reakciót tudhat magáénak, az LMP pedig összesen 7 ezer reakcióval a lista legvégén kullog a közösségi médiában.

A Facebook-verseny nagy vesztesei viszont egyértelműen az MSZP és a Jobbik. Utóbbi sokáig stabil dobogósa volt a pártrangsornak, mostanra viszont felére esett vissza az általuk generált reakciók száma (68 ezer).

A szocialisták korábban sem igazán bizonyultak Facebook-huszároknak, a véghajrában viszont a Jobbikkal állnak holtversenyben.

Külön érdemes kiemelni, hogy a két pártnak nem hogy nem sikerült a kampányidőszakban növelnie követői számát,

de folyamatosan iratkoznak le hivatalos Facebook-oldalaikról.

A Médianéző Központ által vizsgált időszakban nem volt olyan nap, hogy a Jobbikot ne hagyták volna el követők, átlagosan naponta 67 felhasználót vesztett a párt. A szocialisták napi tíz követőt vesztettek.

Az elemzés a Fidesz, a Demokratikus Koalíció, a Párbeszéd Magyarország, a Magyar Szocialista Párt, a Momentum Mozgalom, a Lehet Más a Politika és a Jobbik Magyarországért Mozgalom hivatalos Facebook-oldalaihoz kapcsolódó interakciókat (kedvelés, megosztás, komment) vizsgálta 2019. május 11. és 2019. május 24. között.

Via MTI
Címlapkép: Facebook / Orbán Viktor