A kampány utolsó hetében újra hirdethet a Facebookon a fideszes médiabirodalom zászlóshajója

Újra engedélyezte a Facebook a kormányzati óriás-médiaholding, a Közép-Európai Sajtó- és Médiaalapítvány (KESMA) alá tartozó Mediaworksnek, hogy reklámozza a közösségi oldalra posztolt tartalmait – közölte honlapján a cég.

A Mediaworks tájékoztatása szerint a Facebook hétfőn hajnalra visszaállította a a vállalat által kiadott lapok és hírportálok egy hete letiltott hirdetési fiókjait.
A kiadó érdeklődésére, amelyben a tiltás okára kérdeztek rá, nem érkezett konkrét válasz, ellenben a cég nevében eljáró alkalmazott a „tévesen” letiltott fiókok miatt okozott „kényelmetlenségért” elnézést kért.

A  Mediaworks a hirdetési tiltás feloldása ellenére is arra biztatja az olvasóit, hogy elsősorban ne a Facebookon, hanem az eredeti internetes címeken keressék tartalmaikat.

A médiacég még a múlt héten közölte: indoklás nélkül fosztották meg hirdetési jogától a -többek között a megyei napilapok túlnyomó többségét is tartalmazó -portfóliójába tartozó médiumok oldalait

Több cikkben is foglalkoztunk a Mércén azzal, hogy a Facebook minden korábbinál komolyabb előkészületekkel megy neki a hétvégi európai parlamenti választásoknak, miután komoly felelősséget tulajdonítanak a techóriásnak olyan nagy horderejű világpolitikai fejleményeknek, mint a Brexit-kampány, Donald Trump 2016-os győzelme, illetve általánosságban a populista politikai erők megerősödése.

Ennek a készülődésnek a leglátványosabb elemez az, hogy számos profilt letiltott a Facebook, a politikai témájú posztok hirdetését pedig előzetes szűrésnek veti alá. Ez alól mentesülnek bizonyos médiumok, amelyek egy úgynevezett „fehér listára” kerültek fel, magyar sajtóorgánum azonban egy sem került fel erre a kiváltságos listára, a Facebook munkatársának közlése szerint pont a KESMA miatt. Azonban még ehhez képest is meglepően komoly korlátozó intézkedésnek tűnt a Mediaworks hirdetési lehetőségének teljes megszüntetése.

Címlapkép: Azonnali.hu
Olvass tovább!