Kizökkent a világ: a Magyar Hírlap Szél Bernadettet vádolja álhírterjesztéssel

Álhíreket terjeszt Szél a gyermekközpontról – írta tegnap a Magyar Hírlap. A cikkben elsősorban azt igyekezték árnyalni, hogy a független képviselő állításával ellentétben nem fognak hamarosan területeket elcsatolni a fóti gyermekközponttól. Mint a cikkben olvasható:

„a területeket a gyermekközpont kezeli és azok állami tulajdonban vannak.”

Szél Bernadett azonban nem hagyta ennyiben az ügyet, és helyreigazítást kért, hivatkozva a Magyar Közlönyben 2019. április 11-én kihirdetett, és a kihirdetést követő 8. napon életbe lépett, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Magyar Egyesület tevékenységével érintett egyes állami tulajdonú ingatlanok vagyonkezelésének rendelkezéséről szóló 2019. évi XXXI. törvényre, amely a Gyermekmentő Szolgálat vagyonkezelésébe helyezett egy ingatlant, amelyben szolgálati lakások vannak, illetve a Speciális Gyermekotthon terápiás kertészetét üvegházzal és füves réttel. A hivatkozott terület tehát nagyonis a Gyermekmentő Szolgálat vagyonkezelésébe került, olyannyira, hogy erről ők maguk is adtak ki sajtóanyagot.

„A cikk tehát valótlanul állította, hogy a szóban forgó területet a gyermekközpont kezeli, és Szél Bernadett álhíreket terjeszt”

– olvasható abban a levélben, amelyek a független országgyűlési képviselő a Magyar Hírlap Kiadói Kft. ügyvezető igazgatójának, Dr. Nagy Tamásnak írt.

Szél a Facebookon még annyit írt az esetről:

„Az ÁlHírTv-vel a héten jutottam el sajtó-helyreigazítást kérve a perig, ma meg a propagandamédia másik bugyra, a Magyar Hírlap próbálkozott be — szerintük álhíreket terjesztek, pedig ‘bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű’.
Várjuk a helyreigazítást, annak hiányában velük is jogi útra lépünk. #stoppropaganda

A teljes bejegyzés itt elolvasható:

Nem tartozik szorosan ide, de azért beszédes:

Pénteken ismét megbüntette a Nemzeti Választási Bizottság a TV2-t, méghozzá 7.45 millió forintra, mert május 6. és 9. közt a Tényekben aránytalanul több megjelenési lehetőséget biztosított a Fidesznek, mint a többi pártnak. Rövid időn belül ez volt a harmadik eset, hogy a kormányközeli csatornát elmeszelte az NVB. Hogy mindennek – és úgy általában a kormányzati propagandaanyagok és álhírek megjelentetésének – mennyire szab gátat egy ilyen bírság, azt nem nehéz kitalálni.

A Jobbik például külön aloldalon listázza a megnyert sajtópereit (áprilisban volt olyan, hogy 1 hét alatt hat megnyert sajtópert könyvelhettek el), és ugyanígy az ellenzéki politikusok közül nemrég a szocialista Ujhelyi István szólt vissza Deutsch Tamásnak, mondván, amíg a Fidesz EP-képviselője épp újabb valótlanságokat terjeszt róla, ő épp megnyert egy sajtópert a hirado.hu ellen, szintén Deutsch egy korábbi kijelentése nyomán. És a sort hosszan lehetne folytatni még.

Címlapkép: Szél Bernadett az MTVA székházában. (Forrás: Szél Bernadett / Facebook)
Olvass tovább!