Értesítsünk a legfontosabb cikkeinkről?
Remek! Kattints az Engedélyezem / Allow / Always gombra.

A Választási Bizottság megbírságolta a köztévét a Fidesz-kampányfilm leadása miatt

Keddi határozata alapján a Nemzeti Választási Bizottság (NVB) 745.000 forint összegű bírság megfizetésére kötelezi a köztévét, amiért az a szombati Ferencváros-Újpest derbi szünetében szinte teljes egészében leadta a Fidesz kampányfilmjét – számolt be róla az Index.

A félidőben lejátszott „Hírek egy percben” elnevezésű hírműsorban 4 hír kapott helyet, az egy perc tartalomból pedig 24 másodperc a kormánypárt bevándorlásellenes, Facebookon debütált kampányfilmje volt.

Fotó: Index / M1 képernyőkép

Az ügyben MSZP, az LMP, a Párbeszéd és a DK részéről is kifogást nyújtottak be az NVB felé, Tóth Bertalan, az MSZP elnöke azt kifogásolta nyilatkozatában, hogy a köztévé a többi pártnak még nem adott lehetőséget a hirdetéseinek bemutatására.

„Láthatjuk, mennyire lejt a pálya a Fidesznek a kampányok során, közpénzből, kormányzati reklámok útján propagálják a fideszes EP-listát, miközben az ellenzéknek alig jut lehetőség elmondani a véleményét és álláspontját” – tette hozzá.

A pénzbüntetés mellett a köztévének a következő három napon belül közzé is kell tennie az egyperces Híradójában, hogy jogosulatlanul tették közzé a Fidesz politikai reklámját, amellyel megsértették a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról, illetve a választási eljárásról szóló törvények egyes rendelkezéseit.

A határozat ellen még küldhet be felülvizsgálati kérelmet a Duna Médiaszolgáltató Zrt., ami azzal védekezett, hogy

„nem a Fidesz kampányvideóját közvetítette, hanem azt képi illusztrációként felhasználva a kampányfilm képi anyagát felhasználva adott tájékoztatást hang nélkül, a kampányfilmet csak részben felhasználva. Ennek igazolásául előadta, hogy amíg a Fidesz kampányvideója 37 másodperc időtartamú addig a kifogásban foglalt hírműsorban szereplő tájékoztatás ténylegesen 22 másodperc hosszúságú. A kampányfilm egy részének hírműsorban történő felhasználását a szerkesztői szabadsággal indokolta”.

(Index, mszp.hu)

Olvass tovább!