A Kúria szerint Orbán Viktor veje nem úgy közszereplő, mint a közszereplők általában, töröltették a róla készült videót

Elmarasztaló ítéletet kapott kézhez a 444.hu szerkesztősége, amiért ismertettek egy, az akkor ellenzéki Hír TV-n futó Célpont című oknyomozó műsor anyagát 2016 decemberében A műsor készítői akkor oknyomozó riportjukban az utcán lepték meg és kamerázták le, valamint kérdezték Orbán Viktor vejét, Tiborcz Istvánt a turai Schossberger-kastélyt megszerző, hozzá kötődő cégről – írja a 444.hu.

A Célpont egészen pontosan a 444.hu korábban megszerzett információi alapján nyomozott, amely kiderítette, Tiborcz tette le az illetéket egy BDPST Zrt. nevű ingatlankezelő cégért, amely a turai kastélyt is megvásárolta.

Ennek kapcsán a Hír TV újságírói az utcán, a cég székhelye előtt futottak bele Tiborczba, és kérdéseket tettek fel neki, úgy, hogy a riporter mellette szaladt, az operatőr pedig jóval a hátuk mögött.

A felvétellel kapcsolatban Tiborcz nemcsak a Hír TV-seket de a 444-et is beperelte személyiségi jogok megsértése miatt. Hosszú folyamat után a Kúria úgy döntött, a 444 videóról szóló cikke sértette Tiborcz, mint magánember személyiségi jogait, ugyanis a miniszterelnök veje szerintük „nem közszereplő” magánemberként keresték meg, és ugyan még így is válaszolnia kell a média kérdéseire, a legfelsőbb bírói testület szerint nem tudhatta, hogy be van kapcsolva mögötte egy kamera, így az anyag „súlyosan visszaélés-szerűen” kéeszült el, mert Tiborcz „nem nem volt abban a helyzetben, hogy a felvétel elkészítéséhez és felhasználásához való hozzájárulásról döntsön.”

A döntés érvelésének szerves része az is, hogy a bírói testület szerint a kritika alá vont felet, Tiborczot megszólaltató anyag „nem volt nélkülözhetetlen a tudósítás hitelességéhez.”

A döntésben kulcszszerepet játszó videós üldözéses részletet – lévén a Kúria azt jogsértőnek találta – a döntés értelmében mindenhonnan el kellett távolítani.

Ez azonban a 444.hu szerint csak tovább fogja nehezíteni azoknak az újságíróknak a munkáját, akik éppen az állami vagyon Orbán-közeli magánkezekbe való átvándorlásáról szeretnének tudósítani.

Tiborcz a 2016 végi oknyomozás után végül csak 2017 végén, egy Origós interjúban ismerte el, hogy az ingatlancég az övé.

Címlapkép: Orbán Viktor/ Facebook
Olvass tovább!